روز شمار تاریخ ترور در ایران / 15 فروردین؛

تروریست ها ۳۹ ایرانی را به قتل رساندند / لیست شهدای ۱۵ فروردین

۱۵ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۹ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

تروریست ها ۳۹ ایرانی را به قتل رساندند / لیست شهدای ۱۵ فروردین

به گزارش هشت دی، ۱۵ فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

علیرضا جعفری سوم شهریور ۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۵۸ در لار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عوض شفاهی ۱۵ اسفند ماه ۱۳۱۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۵۸ در یک حمله مسلحانه توسط گروهک دموکرات به شهادت رسید.

ابوبکر جلالی هواره برزه یکم شهریور ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۵۹ در بوکان توسط گروهک کوموله در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسنعلی عربلو ۱۳ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۵۹ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا بخنوشش ۱۴ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدامین کیوان دوم شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۰  در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسمعیل فردی پوراصل ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد وطنخواه ۳ مهر ماه ۱۳۱۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مریوان در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول وفایی ۵ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز دستاربندانی ۲۰ دی ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد  و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۱ در نارمک گلستان تهران توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

علیقدرت حیدری کاظم زاده یکم مهر ماه ۱۳۴۲ در استان لرستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم حشمتی یکم شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد  و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسن ملجانی ۲۳ دی ماه ۱۳۲۵ در استان اصفهان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۲ در شهرضا توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

بهمن بیگلری ۷ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

قدرت یوسفی یکم خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم مرحمت ۵ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شدو ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در محور مهاباد سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمدعلی موسوی افتخاری ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در جماران تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

رضا همتی یکم خرداد ۱۳۴۳ در استان لرستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرزا محمد وشمگیر ۶ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن یحیی زاده ۵ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین قاسمی ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان مازندران متولد شد و ۱۱ بهمن ماه ۱۳۶۳ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی کربلایی ۶ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر کریمی یکم دی ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نورمحمدگرکز ۱۵ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان گلستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر گوگجلوی دهی ۱۰ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود رادمرد یکم فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم رضایی یکم آذرماه ۱۳۳۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سقز توسط گروهک کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی سلیمی ۹ بهمن ماه ۱۳۲۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی عدالله نژاد ۹ خرداد ماه ۱۲۸۷ آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در بوکان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

حسن عرب ۹ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی چکاچک یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار مشمول بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید باقر حسینی ۱۰ دی ماه ۱۳۲۷ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

براتعلی درتومی ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۸ در استان خراسان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس ابراهیمی یکم خرداد ماه ۱۳۱۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که پیشمرگ کرد بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

خالد ابراهیم زاده ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۱ آذربایجان غربی متولد شد  و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۴ در خیابان شهید بهشتی بوکان توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

محمد پور قوزن یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۵ در شاهین دژ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

محمود نادرخانی ۲۵ بهمن ماه ۱۳۴۶ در استان گلستان متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۶ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل کریمی ۶ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۸ در سردشت در حالی که پیشمرگ کرد بود ترور شد و به شهادت رسید.

اسماعیل کریمی ۶ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۸ در پیشمرگ کرد بود در سردشت توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

مسعود حسنبیک وردی ۷ مهر ماه ۱۳۴۸ در استان تهران متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۷۴ در اسلامشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

سید مهدی اسدیان ۱۰ فروردین ماه ۱۳۳۳ متولد شد و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۷۸ در مشهد توسط اشرار مسلح تررو شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه