روز شمار تاریخ ترور در ایران / 22 اسفند؛

قتل ۱۹ ایرانی به دست منافقین در شهرهای مختلف کشور / ۲۲ اسفند هم رنگ خون گرفت

۲۲ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۱۹ ایرانی به دست منافقین در شهرهای مختلف کشور / ۲۲ اسفند هم رنگ خون گرفت

به گزارش هشت دی، ۲۲ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

عباس آقا محمد دوم فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۷ در مسجد اولیای تهران در یک حمله مسلحانه تروریستی توسط  گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

نصرالله برهانی ۹ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۷ در مقابل سینمای چالوس ترور شد و به شهادت رسید.

عزیز الله خوشمقام بخشایشی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۷ در خیابان انقلاب تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

صالح خضری ۲۶ فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ اسنفد ماه ۱۳۵۹ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت گلصنمو یکم فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحسین صابونچی ۲۵ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان آپادانا توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

محمدرضا شریفی آشتیانی در سال ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان مختاری تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

نصرالله برهانی ۹ خرداد ماه ۱۳۳۸ متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان مختاری تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

احمد نواب مطلق ۷ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۰ در تهران توسط  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

عباس جهانگیرخان یکم فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا جانسپار ۱۶ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عظیم بنائی ۲ شهریور ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب بنی اسماعیل یکم دی ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۴ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قدمعلی قاراتوبره ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در استان قزوین متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرام جولا سوم تیر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۴ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم محمدزاده ۵ آذر ماه۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ اسنفد ماه ۱۳۶۴ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جبار مصطفی زاده ۱۲ دی ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۶ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدصالح پرویزی یکم فروردین ماه ۱۳۴۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۸ در سنندج توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

تیمور میر ۲۲ اسفند ماه ۱۳۸۵ در زابل توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه