فاطمه احمدی
صبح امروز؛

اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ققنوس در رشت برگزار شد + اسامی برگزیدگان و تصاویر

اختتامیه دومین جشنواره ی فرهنگی، هنری ققنوس استان گیلان صبح امروز در در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی ققنوس در رشت برگزار شد + اسامی برگزیدگان و تصاویر

به گزارش هشت دی، محمد علی شیاسی دبیر دومین جشنواره ی فرهنگی، هنری، دانشجویی ققنوس استان گیلان صبح امروز در اختتامیه ی این جشنواره در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت اسلامی رشت، از رشد جشنواره امسال نسبت به سال گذشته ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: امسال جشنواره نسبت به سال قبل رضایت مندی بیشتری داشت.

وی افزود: با توجه به تقارن زمان اجرا با ایام فاطمیه بزرگواری و عشق و علاقه ی دانشجویان شرکت کننده به ساحت قدسی حضرت زهرا(س) بسیار قابل تقدیر است.

دبیر دومین جشنواره هنری ققنوس خاطر نشان کرد: اهداف جشنواره ی ققنوس، استعدادیابی جوانان، آموزش و استفاده از دانشجویان هنرمند است.

شیاسی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار جشنواره  تا ۳۰دی ماه بود گفت: از بین آثار ۵۹ اثر به مرحله ی بازخوانی و ۴۱ اثر به مرحله ی بازبینی رسیدند.

وی افزود: در نهایت ۲۲ اثر در مرحله ی مسابقه شرکت داده شدند که امروز اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد، در خصوص استقلال داوران جشنواره شکی نداریم چرا که از بزرگان هنر استان هستند .

رضا میرمعنوی به نمایندگی از هیأت داوران دومین جشنواره ی فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس استان گیلان نیز در این برانامه به قرائت بیانیه ای پرداخت و اظهار داشت: دومین جشنواره ققنوس در حالی به مسیر پایانی خود رسید که مزین با عطر ایام فاطمیه بود .

وی این همزمانی متبرک را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: از خدا میخواهیم سال جدید را متبرک به ظهور یوسف زهرا گرداند.

میر معنوی هنر را الهی دانست و خاطر نشان کرد: هنرمند این توانایی را دارد تا زوایای ناپیدای زندگانی انسان را روشن کند.

نماینده ی هیأت داوران جشنواره ی ققنوس با بیان اینکه جشنواره ققنوس راهی برای وفا و همدلی است گفت: این جشنواره فرصتی برای بروز انگیزه ها و کشف استعدادهای جدید است و هرچه از این جشنواره بیشتر حمایت شود  موجب شکوفایی بیشتر استعدادها و هنر استان خواهد شد.

وی افزود: اگر خواهان جشنواره ای با هویت پر و پیمانه تری هستیم هنوز مسیر طولانی باقیست، این جشنواره قابلیت این را دارد که نخست به صورت مرحله ای و سپس کشوری برگزار شود. کافیست مسئولین امر به معجزه ی شفا بخش امور فرهنگی آگاه شوند.

میر معنوی با اشاره به اینکه نباید به حداقل ها راضی بود خطاب به دانشجویان اظهار کرد: از امروز برای آثار پربارتر حاضر باشید، پایان رای ما آغاز دوستی های شما دانشجویان است.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش برگزار کنندگان،خواستار حمایت بیشتر روسای دانشگاهها از این جشنواره شد.

….

اسامی برگزیدگان جشنواره

دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان که از هفتم اسفندماه جاری در شهر رشت آغاز شده بود، امروز در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد پل تالشان رشت به کار خود پایان داد.

در مراسم امروز، آرای هیأت داوران دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان متشکل از انوش نصر ماسوله، رضا میرمعنوی، سلمان اسماعیل‌زاده، صدیقه مهرانگیز و ولی نیکوکار قرائت شد.

هیأت داوران در بخش موسیقی لوح تقدیر جشنواره را به علیرضا پوررمضان با کار «یادگاری» اهدا کردند و جایزه جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علیرضا رفیق به عنوان خواننده برتر دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان اهدا شد.

در بخش فیلم کوتاه، هیأت داوران با تقدیر از ایده و طرح فیلم‌های «حضور» و «بند هشت»، جایزه بهترین طرح و ایده دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان را شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به علیرضا حیدریان نویسنده فیلم «درد» اهدا کرد.

هیأت داوران با قدردانی از تصویربرداری فیلم‌های «بند هشت» و «درد» جایزه بهترین تصویربرداری جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مجتبی کوهکن تصویربردار فیلم «شروع یک پایان» اهدا کرد.

در بخش بازیگری فیلم کوتاه، هیأت داوران دومین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس گیلان جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مرتضی عالم بازیگر مرد فیلم «شروع یک پایان» اهدا کرد.

در بخش بازیگری زن، هیأت داوران جشنواره هیچ انتخابی نداشت ضمن اینکه جایزه ویژه شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سانیا عموزاده بازیگر کودک فیلم «بند هشت» اهدا شده است.

هیأت داوران با قدردانی از تدوینگر فیلم «کات»، جایزه بهترین تدوین دومین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس گیلان شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مجتبی کوهکن تدوینگر فیلم «شروع یک پایان» اهدا کرد.

هیأت داوران با قدردانی از کارگردان فیلم «شروع یک پایان»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سیده معصومه حسینی کارگردان فیلم «هشت» اهدا کرد.

*معرفی فیلم کوتاه «شروع یک پایان» به جشنواره ملی ققنوس

هیأت داوران کار برگزیده «شروع یک پایان» در بخش فیلم کوتاه دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان را برای معرفی به جشنواره ملی ققنوس معرفی کرد.

در بخش نمایش خیابانی، هیأت داوران جایزه نخست پوستر و بروشور نمایش شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به طور مشترک به مرتضی زحمتکش طراح پوستر و بروشور نمایش «ترحم» و حسین زکی‌پور طراح پوستر و بروشور «پرواز شماره ۲۲۲» اهدا کرد.

هیأت داوران دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان جایزه نخست طراحی لباس نمایش خیابانی شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سپیده تولمی طراح لباس نمایش «پرواز شماره ۲۲۲» اهدا کرد ضمن اینکه در بخش موسیقی هیچ انتخابی نداشت و تنها از آناهیتا جعفری نوازنده دف نمایش «غمنامه رستم و سهراب» قدردانی کرد.

در بخش تئاتر صحنه‌ای، هیأت داوران با قدردانی از طراح پوستر و برشور نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» جایزه نخست طراحی پوستر و بروشور جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مرتضی زحمتکش طراح پوستر و بروشور «روزگار یک خیمه شب‌باز» اهدا کرد.

در بخش موسیقی تئاتر صحنه‌ای، هیأت داوران با قدردانی از گروه موسیقی نمایش «همسایه راستگویان» جایزه نخست موسیقی جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مجتبی بهبودی آهنگساز نمایش «رقص کاغذ پاره‌ها» اهدا کرد.

در بخش طراحی صحنه، هیأت داوران جایزه نخست طراحی شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به اشکان نیک‌روش و محمدحسین زکی‌پور طراحان صحنه نمایش‌های «روزگار یک خیمه شب‌باز» و «رقص کاغذپاره‌ها» اهدا کرد.

در بخش گریم، هیأت داوران با قدردانی از طراحی گریم نمایش «روزگار یک خیمه شب‌باز»، جایزه نخست گریم شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سپیده تولمی طراح گریم نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» اهدا کرد.

در بخش نویسندگی، متن نوشته شده توسط محمد یعقوبی در مقایسه با متن شرکت‌کنندگان دیگر قرار نگرفت و هیأت داوران جایزه نخست نویسندگی جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به اشکان نیک‌روش نویسنده «روزگار یک خیمه شب‌باز» و پرستو آزاد نویسنده نمایش «همسایه راستگویان» اهدا کرد.

در بخش طرح و ایده، هیأت داوران با درخواست نویسنده نمایش خیابانی «پرواز شماره ۲۲۲» این متن نمایشی را در مقام مقایسه با متن‌های نمایشی دیگر قرار نداد و جایزه نخست طرح و ایده شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به اشکان نیک‌روش طراح و ایده‌پرداز نمایش «ترحم» اهدا کرد.

هیأت داوران دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجوییی ققنوس گیلان جایزه نخست بازیگر زن نمایش خیابانی شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سارا وحدی بازیگر نمایش‌های «پرواز شماره ۲۲۲» و «غمنامه رستم و سهراب» اهدا کرد.

در بخش بازیگری مرد، هیأت داوران از روزبه اخوان و بهنام گلرنگ بازیگران نمایش خیابانی «پرواز شماره ۲۲۲» قدردانی کرد و جایزه نخست بازیگر مرد شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مرتضی زحمتکش بازیگر نمایش «ترحم» اهدا شده است.

در بخش کارگردانی، هیأت داوران جایزه نخست کارگردانی شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به قدسیه خاک کارگردان نمایش «پرواز شماره ۲۲۲» اهدا کرد.

*معرفی نمایش خیابانی «ترحم» به جشنواره ملی ققنوس

در بخش نمایش خیابانی برگزیده، هیأت داوران نمایش «ترحم» را به عنوان کار برگزیده برای معرفی به جشنواره ملی ققنوس معرفی کرد ضمن اینکه سارا وحدی، ریحانه فیروز و سپیده صدری لوح تقدیر بازیگران دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان را دریافت کردند.

هیأت داوران جایزه سوم بازیگری زن شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به فرشته حسنی بازیگر نمایش «زمستان» اهدا کرد ضمن اینکه جایزه دوم بازیگری زن شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به سوین رحیمی بازیگر نمایش «قهوه‌خانه پدری نیره خانم» و الناز بابایی بازیگر نمایش «سلام، اسم من ماهکه» اهدا شده است.

تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان به فاطمه رحمانی بازیگر نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» اهدا شد ضمن اینکه هیأت داوران جایزه ویژه خود شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به حدیثه رضایی بازیگر کودک نمایش «سلام، اسم من ماهکه» اهدا کرده است.

هیأت داوران لوح تقدیر بازیگران مرد را به بهنام گلرنگ، نیما صفری و مرتضی زینل اهدا کرد ضمن اینکه جایزه سوم بازیگر مرد شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به سالار ویسانلو «بازیگر نمایش قهوه‌خانه پدری نیره خانم» و دانیال درخشان‌فر بازیگر نمایش «سلام، اسم من ماهکه» اهدا شده است.

هیأت داوران جایزه دوم بازیگری مرد دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس گیلان شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به طور مشترک به اشکان نیک‌روش بازیگر نمایش «روزگار یک خیمه شب‌باز» و محمد شکوری بازیگر نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» اهدا کرد ضمن اینکه برای بازیگری نخست مرد هیچ انتخابی نداشته است.

در بخش کارگردانی تئاتر صحنه‌ای، هیأت داوران جایزه دوم کارگردانی شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به اشکان نیک‌روش کارگردان نمایش «روزگار یک خیمه شب‌باز اهدا کرد ضمن اینکه جایزه نخست کارگردانی بخش تئاتر صحنه‌ای شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهنام گلرنگ کارگردان نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» اهدا شده است.

*معرفی نمایش «رقص کاغذپاره‌ها» به جشنواره ملی ققنوس

هیأت داوران با قدردانی از نمایش «روزگار یک خیمه شب‌باز»، نمایش «رقص کاغذپاره‌ها را به عنوان کار برگزیده دومین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس گیلان به جشنواره ملی ققنوس معرفی کرده است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه