استاندار گیلان:

مسئولان محیط زیست نمی‌دانند که در دنیا روی دریا پتروشیمی احداث می‌کنند / سواد این علم را نداریم

استاندار گیلان از عملکرد محیط زیست در جلوگیری از اجرای طرح‌های گیلان انتقاد کرد و گفت: سواد علم محیط زیست را نداریم.

مسئولان محیط زیست نمی‌دانند که در دنیا روی دریا پتروشیمی احداث می‌کنند / سواد این علم را نداریم

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: سال ۹۶ را محور توسعه گیلان اعلام کردیم.

وی به اقدام مثبت در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: در سال جاری پرداخت تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی گیلان اتفاق خوبی افتاده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید پیشگام هستیم، تصریح کرد: امسال سهمیه استان در تسهیلات رفع موانع تولید ۴۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۴۸۲ میلیارد تومان پرداخت شده و از مرز ۱۰۲ درصد عبور کرده‌ایم.

وی در ادامه با انتقاد از مسؤولان حفاظت محیط زیست در جلوگیری از اجرای طرح‌ها در گیلان، بیان کرد: حفاظت محیط‌زیست هنوز خود را با استانداردهای جهانی تطبیق نداده است.

نجفی ادامه داد: مسؤولان حفاظت محیط زیست نمی‌دانند اکنون در دنیا روی دریا پتروشیمی احداث می‌کنند و سواد آن را نداریم که بدانیم این امر از نظر علمی امکان‌پذیر است.

استاندار گیلان بر احداث تاسیسات گردشگری و تفریحی در ساحل دریا تأکید کرد و گفت: گیلان در بخش زمین با مشکل مواجه بوده و اکنون دیگر در شهرها هتل احداث نمی‌کنند و دانش هتل‌سازی را باید کسب کنیم زیرا با رویکرد گردشگری با ورود هر یک نفر گردشگر ۶ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی توسعه گردشگری سالم و حلال در ادبیات امروز را ضرورت دانست و یادآور شد: تعداد ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت مسلمان در جهان وجود دارد و باید بتوانیم سهمی از گردشگران را به خود اختصاص دهیم.

نجفی با بیان اینکه ۷۱ منطقه نمونه گردشگری در گیلان تعریف شده است، متذکر شد: باید بتوانیم برنامه‌ریزی لازم در بخش گردشگری داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه