نماینده اصلاح طلب رشت در گفتگو با 8دی:

بیکاری عامل اصلی در قاچاق کالا است/ کدام گوش شنوا وجود دارد تا این مسائل را بشنود؟

باید آقایان توضیح دهند که میوه قاچاق با این حجم ورودی چگونه وارد بازار می شود؟ مگر می شود این حجم گسترده از قاچاق در کشور صورت بگیرد؟

بیکاری عامل اصلی در قاچاق کالا است/ کدام گوش شنوا وجود دارد تا این مسائل را بشنود؟

محمدصادق حسنی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در خصوص قاچاق کالا و ارز در کشور و چگونگی مبارزه برای مقابله با ورود کالای قاچاق از جمله گوشی های موبایل در کشور، اظهار داشت: در خصوص کالاهای قاچاق همچون گوشی های موبایل هوشمند در مجلس بحث های بسیاری شده است و آمار هایی هم در این راستا ارائه شده که مقرر شده است هر سالی مقداری مشخص از حجم کالاهای قاچاق کم شود تا ریشه قاچاق در کشور خشکانده شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قانون مشخصی پیروی نمی کند و مافیای واردات از همه جا وارد صحنه شده اند و بازار را در کنترل خودشان گرفته اند، افزود: باید بتوانیم در مقابله با مافیای قاچاق بایستیم اما نمی دانیم کجا و در چه مقطع ای باید در مقابله با قاچاق چیان ایستاد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گوشی موبایل در جیب جا می شود و متصور می توان شد که قاچاق موردی صورت گیرد اما ما آمار داریم که برنج هم در کشور ما قاچاق می کنند و مفهوم این اوضاع را نمی توان درک کرد، گفت: چندی پیش در خبری مشاهده کردم که میوه های خارجی در کشور وجود دارند این در حالی است در قانون مصوبه ای داریم که به هیچ وجه نباید میوه های وارداتی به کشور ورود کنند اما مشاهده می شود که سیب و پرتقال خارجی در بازار ها به راحتی وجود دارند.
نماینده ی اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این محصولات از مرزهای رسمی کشور وارد می شوند، اظهار کرد: باید آقایان توضیح دهند که میوه قاچاق با این حجم ورودی چگونه وارد بازار می شود؟ مگر می شود این حجم گسترده از قاچاق در کشور صورت بگیرد؟
حسنی به درخواست سوال نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس اشاره کرد و گفت: مسائل گمرکی را از وزیر دارایی در مجلس سوال کردیم و ایشان حاضر به پاسخگویی شد نمی گوییم قانع کننده بود اما در این اوضاع و احوال راضی می شویم.
وی با اعلام اینکه مشکل اصلی در قاچاق کالا و ارز بیکاری و عدم فراهم کردن اشتغال جوانان در جامعه است، ادامه داد: مافیای قاچاق برای قاچاق مالیات پرداخت نمی کنند و درآمد دولت بالا نمی رود و کالاهای داخلی در جریان قاچاق همه از بین رفته اند.
نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از مدیریت قاطع در برخورد با قاچاق گفت: کدام گوش شنوا وجود دارد تا این مسائل را بشنود و قانونی را که وجود دارد را درست و حسابی اجرا کند؟
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در مقابله با قاچاق چیان مانده ایم، افزود: من کسی هستم که اگر موردی را ببینم که در آن قاچاق صورت می گیرد با آن مقابله می کنم اما نمی دانم که چه کاری انجام می دهند و چقدر زرنگ هستند که بازار ما پر از محصولات قاچاق است.
حسنی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم و فعل خواستن را صرف کنیم یقینا هر کاری شدنی است، بیان کرد: تمام اطراف کشور ما از جمله عراق و سوریه بی ثبات هستند اما ایران با امنیت ترین کشور ها است، چطور ما می توانیم به امنیت پایدار برسیم اما نمی توانیم جلوی قاچاق کالا ها را بگیریم؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه