مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

ساماندهی رودخانه های رشت نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان بابیان اینکه تنها۱۵میلیارد تومان ازاعتبار۵۰ میلیاردتومانی ساماندهی رودخانه های رشت تخصیص یافته است گفت:ساماندهی دو رودخانه نیازمند۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار است.

ساماندهی رودخانه های رشت نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش هشت دی، کاظم لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر چهارشنبه برگزار شد،با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که در سفر رئیس جمهور به استان گیلان برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود مصوب شده بود، اظهار کرد: از این میزان اعتبار مصوب تنها ۱۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: از این میزان اعتبار تخصیص یافته، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به آب منطقه ای اختصاص داده شد که از محل این اعتبار، محل تلاقی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود (رودخانه پیربازار) ساماندهی شد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ادامه داد: همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته، پنج میلیارد تومان نیز برای احداث تصفیه خانه به شهر صنعتی رشت داده شد.

لطفی افزود: شرکت آبفا نیز دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این اعتبار را دریافت کرد و به شهرداری رشت هم بابت ساماندهی لندفیل سراوان میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی رودخانه های رشت که به مرور ۸۰ سال دچار آلودگی شده اند، با چند سال فعالیت پیاپی تمام دستگاه های مربوطه امکان پذیر است تصریح کرد: ساماندهی رودخانه های رشت به حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به طرح موضوع شکایت شرکت آب منطقه ای از شهرداری منطقه چهار رشت به دلیل پاکسازی این تالاب توضیح داد: متأسفانه موضوع در برخی رسانه ها به درستی مطرح نشد و شکایت آب منطقه ای از شهرداری منطقه چهار به دلیل تصرف عدوانی در محدوده تالاب بوده و هیچ ارتباطی با پاکسازی آن ندارد.

لطفی تصریح کرد: موضوع شکایت آب منطقه ای از شهرداری منطقه چهار به دلیل درخواست ثبت سند بخشی از محدوده زمین های اطراف تالاب بوده که شرکت آب منطقه ای در این باره به وظیفه ذاتی خود عمل کرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه