دوره آموزشی اخلاق در مدیریت اسلامی برگزار شد

مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی: سعادت جامعه بشری در گرو آموختن آداب اسلامی است و اخلاق و ادب اسلامی لازمه سعادت و عزت همه انسانها است و همه مدیران ملزم به رعایت اخلاق در حوزه مدیریتی خود هستند.

دوره آموزشی اخلاق در مدیریت اسلامی برگزار شد

به گزارش ۸دی نیوز، همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد پربرکت ختمی مرتبت حضرت رسول اکرم(ص) اولین جلسه دوره آموزشی اخلاق در مدیریت اسلامی با محوریت صداقت، راستگویی و امانتداری با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مشاورین، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی در سالن جلسات آن سازمان برگزار گردید.

در این جلسه حجه الاسلام والمسلمین سید داوود موسوی امام جمعه شهرستان بندر انزلی در سخنانش مهمترین رسالت انبیاء الهی را اخلاق اسلامی دانست و اظهار داشت: سعادت جامعه بشری در گرو آموختن آداب اسلامی است و اخلاق و ادب اسلامی لازمه سعادت و عزت همه انسانها است و همه مدیران ملزم به رعایت اخلاق در حوزه مدیریتی خود هستند.

مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی به ویژگی های ممتاز فردی شخصیت رسول اکرم(ص) پرداخت و علم اخلاق را از گسترده ترین موضوعات بشری دانست و اضافه کرد: مدیریت اسلامی بعنوان یک ضرورت در اداره کشور به منظور دستیابی به راهکارهای عملی در رسیدن به جامعه اسلامی مطرح می باشد و از مهمترین اصول اسلامی در اداره جامعه، تقوا، اخلاق و عدالت است که  متأسفانه ادب و اخلاق به حلقه مفقوده امروز دنیای بشری بدل شده است.

Kelase-Akhlagh-1392.10.24

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر نقش اخلاق در مدیریت سازمان موفق تصریح کرد: اخلاق شامل مجموعه؛ کنش ها، گویش ها، روشها، اصول، گرایشها، ارزش ها و بینشهاست و مدیران باید برای رسیدن به سازمانی اخلاق محور  ابتدا نگاه و دید خود را تغییر دهندتا ارزشهای مطلوب در سازمان پیاده شود و این مهم باید از بینش مدیر آغاز شود.

وی در پایان اظهار داشت: ریشه بسیاری از مفاسد و کجروی های اجتماعی ناشی از کم توجهی به معیارهای اخلاق اسلامی در مدیریت و راهبری جامعه بوده  و هدف از انقلاب اسلامی  نیز حاکم کردن اخلاق اسلامی در اداره کشور است که حفظ اخلاق در همه امور و مدیریت ها فضیلتی است که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای کنونی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه