نامزد احتمالی دوره پنجم شورای شهر شاندرمن:

خط سیاسی‌ام اعتدال است / رد صلاحیتم بخاطر مشکل فرماندار وقت با مجموعه‌ی ما بود

عضو شورای اسلامی دوره سوم شهر شاندرمن و نامزد احتمالی دوره پنجم از برنامه های خود برای توسعه شهری و مشکلات شهر گفت.

خط سیاسی‌ام اعتدال است / رد صلاحیتم بخاطر مشکل فرماندار وقت با مجموعه‌ی ما بود

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، قصد دارد تا فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، با فعالین سیاسی شهرستان مصاحبه هایی تدارک ببیند تا ضمن معرفی این فعالین، نظرات آنان درخصوص موضوعات مختلف با مردم در میان گذاشته شود.

این مصاحبه، اولین سری از مصاجبه های انتخاباتی ماسال که با پیمان طهماسبی عضو شورای اسلامی دوره سوم شهر شاندرمن،تدارک دیده شده است.

فعالین سیاسی علاقه مند به به طرح دیدگاه های خود از طریق این پایگاه خبری می توانند از طریق بخش «تماس با ما» با هیات تحریریه ماسال نیوز ارتباط برقرار کنند.

 

***

 

ماسال نیوز: مختصری درباره فعالیت های سیاسی و رزومه کاری خود بفرمایید.

-با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و با آرزوی صحت و سلامتی  و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب و با آرزوی توفیق  برای ریاست محترم جمهور ودولت مردان و تمامی کسانی که برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران تلاش می‌کنند.

دو ضایعه دردناک را پشت سر گذاشتیم .یکی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام راحل و دوست و همسنگر مقام معظم رهبری و دیگری شهادت آتش نشانان غیور در حادثه پلاسکو. بنده این حوادث ناگوار را محضر مبارک مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران اسلامی و مردم عزیز و شریف شهر خودم شاندرمن تسلیت عرض می‌نمایم و همچنین با نزدیک شدن ایام الله مبارک دهه فجر، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را  حضور ملت شریف ایران اسلامی بخصوص مردم عزیز شاندرمن تبریک عرض می‌نمایم.

اینجانب پیمان طهماسبی متولد ۱/۴/۱۳۵۴ در شهر بازار جمعه شاندرمن هستم. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خودم را در شهر شاندرمن به پایان رساندم و در حال حاضر به عنوان مدیر دبیرستان دوره اول متوسطه ابومسلم مشغول به خدمت هستم .

دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی هستم و سال‌ها در رشته مدیریت گردشگری و علوم اجتماعی در دانشگاه مشغول به تدریس بوده ام.

در بحث فعالیت های هنری سال‌ها مسئول انجمن نمایش شاندرمن بوده و با دوستان خودم در قالب گروه‌های  نمایشی به اجرای نمایش‌های مختلف برای مردم عزیزم پرداخته ام و به مدت بیش از ۱۰ سال در ایام عاشورای حسینی در مراسم تعزیه خوانی نقش داشته ام.

در دوره  سوم انتخابات شوراهای اسلامی شهر با کسب اکثریت آرا به مدت ۶ سال به عنوان عضو شورای اسلامی شهر خدمت گذار مردم عزیز و شریف شاندرمن بوده ام.

همچنین ۸ سال است که از سوی مدیران محترم مقطع متوسطه اول شهرستان ماسال به عنوان نماینده آنان در شورای آموزش و پرورش شهرستان  انتخاب شده ام که بتوانم مشکلات مدارس شهرستان را در این شورا مطرح کرده و به حل مشکلات بپردازیم.

به مدت ۴ سال از سوی جوانان عزیز شهرستان به  عنوان عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان  ماسال انتخاب شدم. در مدت زمانی که به عنوان عضو چه در شورای شهر و چه در جمعیت هلال احمر بودم در قالب گروهی کوچک خدمات شایانی به همشهریان نیازمند خودم ارائه دادم که تا کنون در جایی مطرح نشده چون این کارها برای جلب رضایت خداوند منان بوده است و فقط به یک نمونه از آن اشاره می‌کنم که برای تعدادی از نوعروسان به کمک خیرین عزیز شهر جهیزیه تهیه نمودیم و در خرید لباس شب عید و لباس مدرسه  برای فرزندان نیازمند و غیره فعالیت هایی داشتیم.

در زمانی که تعداد ی از جوانان شهر که دچار اعتیاد شده بودند و تصمیم به ترک اعتیاد داشتند و می‌خواستند به تشکیل جلسات ne  بپردازند، جایی نداشتند و کسی هم به آنها اعتماد نداشت. بنده با پیگیری مکرر موفق شدم سالن خدمات کشاورزی شاندرمن را که در حال حاضر سالن ورزشی نیروی انتظامی می‌باشد را از آقای مهندس تقدس نژاد ریاست محترم  وقت جهاد کشاورزی گرفته و در اختیار آنها قرار بدهم که بسیار هم موفق شدند.

البته خدمات زیادی را در حد توان ارائه داده ام که در این مقال نمیگنجد.

 

ماسال نیوز: تحلیل شما از وضعیت کنونی کشور، استان و منطقه چگونه است؟

-وقتی از وضعیت کنونی صحبت می‌کنید یعنی باید اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را مورد برسی قرار داد چرا که تاثیر مستقیم بر وضعیت استان و منطقه دارد.

در این خصوص باید عرض کنم که سیاست خارجی ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی برشماری از آرمان‌ها و اهداف مندرج در قانون اساسی کشور شامل حفظ استقلال ایران، تمامیت ارضی، امنیت ملی و نیل به توسعه پایدار بوده است که در حال حاضر نیز با تکیه بر این اهداف دولت آقای دکتر روحانی کارنامه خوبی را از خود بجای گذاشته است.

در سیاست داخلی هم فراجناحی عمل شده به طوری که می‌بینیم بدنه دولت از همه جناح‌ها تشکیل شده است وبه جناح خاصی تکیه نشده است. البته در این خصوص هم انتقاد های زیادی به  دولت شده است که اگر در این خصوص بحث کنیم باید یک  مصاحبه اختصاصی داشته باشیم .

از نقطه نظر اجتماعی با توجه به معضلات متعددی که در داخل کشور وجود دارد مثل اعتیاد، طلاق، مهاجرت بی رویه، سرقت و… خوشبختانه در چند سال اخیر روند رو به رشدی در بهبود شرایط مشاهده می‌کنیم. البته وجود شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام اخیرا یک سری مشکلات برای خانواده ها ایجاد کرده است که این را باید بدانیم جلوی پیشرفت تکنولوژی را نمی‌توان گرفت وتنها می‌توان با ایجاد فرهنگِ درست استفاده کردن از امکانات، راه‌های تاثیرات مخرب را بست. در این خصوص معلمان عزیز بسیار بسیار تاثیر گذار هستند. چرا که دانش آموز حرف معلم را تا حدود زیادی بر حرف و نظر دیگران ترجیح می‌دهد.

درخصوص امنیت باید عرض کنم ایران اسلامی امن ترین کشور منطقه می‌باشد که البته این امنیت با نثار خون شهدای مناطق مختلف ایران، شهیدان والا مقام هشت سال دفاع مقدس، شهدایی که برای حفظ نظم و امنیت کشور به شهادت رسیده اند و با ایثار شهیدان مدافع حرم بدست آمده است. هر پایگاه بسیجی که در اقصی نقاط کشور فعالیت دارد، خاری بر چشم دشمن و رزمندگان در هر کجای ایران اسلامی که حضور دارند، موجب نا امیدی دشمن و دلگرمی مردم ما هستند.

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن به دنبال عفت زدایی در جامعه اسلامی ایران است و باید هوشیار باشیم تا نتوانند در جامعه رخنه کنند و به اهداف خود برسند.

از نظر نظامی باید عرض کنم، مفهوم قدرت که به طور سنتی با قدرت نظامی اندازه گیری می‌شود، ایران اسلامی در سال های اخیر از نظر نظامی قدرت بلا منارع منطقه می‌باشد. به طوری که دشمنان نظام و انقلاب به این موضوع اعتراف می‌کنند و جرات ندارند چپ به ایران اسلامی نگاه کنند. در کنار این قدرت نظامی روحیه جهادی مردم عزیز کشورمان نیز مثال زدنی می باشد.

از نظر اقتصادی نیز در دولت آقای دکتر روحانی مهار تورم و ثبات نسبی بازار را می‌بینیم که با توجه به روابطی که با کشور های دیگر برقرار شده است و همچنین اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، آینده ای روشن برای اقتصاد ایران پیش بینی می‌کنیم. البته حدود ۴ میلیون جوان بیکار تحصیل کرده داریم که امیدوارم با سیاست های اقصادی‌ای که تیم اقتصادی دولت اتخاذ می‌کنند تا حدودی مشکلات بیکاری جوانان حل شود.

 

ماسال نیوز: شما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته چه فعالیت‌های سیاسی‌ای داشتید؟

-بنده در انتخابات ریاست جمهوری از سوی ستاد مرکزی استان به عنوان مسئول ستاد مردمی  آقای دکتر روحانی انتخاب و به فعالیت مشغول شدم.

 

ماسال نیوز: نظرتان درباره فتنه ۸۸ چیست؟

-فتنه ۸۸ را محکوم می‌کنم  و اگر خدای ناکرده روزی دوباره به خودشان اجازه چنین جسارتی را بدهند با تمام وجود در مقابلشان خواهیم ایستاد .اصلاحاتی را که این گروه ها تعرف می‌کنند ،اصلاحات امریکایی است. یعنی ضد نظام و ضد ولایت که این نوع اصلاحات در قاموس ما جایی ندارد و فتنه گران باید بدانند که همیشه پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران هستیم.

 

ماسال نیوز: در صورت موفقیت در انتخابات شورای اسلامی شهر شاندرمن، چه کسی را به عنوان شهردار انتخاب می‌کنید؟

-شاندرمن دارای جوانان خوش فکری است که در صورت انتخاب شدن بنده باید ببینیم چه کسانی وارد شورا می شوند که با تعامل با آنان و همفکری، شخصی را انتخاب خواهیم کرد که یک سری معیارها را داشته باشد.

مهم ترین این معیارها، داشتن روحیه تعامل با اعضای شورای شهر، متخصص و متعهد در بحث مدیریت شهری، مردمی بودن، دارای روحیه کار بالا، پرکار و تلاشگر باشد. کسی که شهرداری را به عنوان یک جایگاه و پلکان ترقی سیاسی در نظر نداشته باشد. بلکه به عنوان یک جایگاه خدمتی در ذهن خود داشته باشد.

کسی که مسلط بر ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و ساختارهای شهری باشد.

جوان بودن شهردار یک شهر از نظر بعضی ها یک حسن است و از نظر بعضی دیگر عیب محسوب می‌شود وجوانی را بی‌تجربگی معنی می‌کنند و دیگران جوانی را پرتوانی می‌دانند.

بنده معتقدم به هر حال باید از جایی شروع کرد، باید کار کرد تا تجربه بدست بیاید. وقتی جوانی به عنوان شهردار مورد حمایت شورا قرار بگیرد در کار خود موفق می‌شود .انشالله بتوانیم انتخاب خوبی داشته باشیم.

 

ماسال نیوز: شما در سومین دوره‌ی شورای اسلامی شهر شاندرمن عضو شورا بودید از عملکرد آن دوره بگویید.

-بله بنده افتخار خدمت گذاری در دوره سوم را داشته ام که در این دوران اتفاقات خوبی برای شهر شاندرمن رقم خورد که به پاره‌ای از آنها اشاره می‌کنم:

  • کلنگ زنی پارک جنگلی کفود شاندرمن که با نشست‌های متعددی که با مسئولین ذی‌ربط از جمله اداره منابع طبیعی و شرکت شفارود صورت گرفت مقدار ۳۲ هکتار از اراضی ملی به شهرداری شاندرمن واگذار گردید. همان زمان (سال ۱۳۹۱) با حضور نماینده وقت، جناب آقای شکری و حضور مردم عزیز و مسئولین شهرستانی و استانی گلنگ زنی شد که متاسفانه بعد از آن تا کنون هیچگونه عملیاتی در این اراضی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.
  • احداث و تکمیل پارک شهر بالای بازار (بخش سیاهمرد) که اخیرا هم دو شهید گرانقدر از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در آنجا به خاک سپرده شدند.
  • احداث یک دهنه پل عابر پیاده بر روی روخانه مرغک در بالای بازار جهت رفاه حال شهروندان در بحش سیاهمرد که برای ورور به بازار باید مسیر طولانی را طی می کردند و کوتاه شدن راه دسترسی به پارک شهر.
  • احداث یک دهنه پل بر روی رودخانه لاکس که فبل از آن به دلیلی تنگ بودن پل قبلی متاسفانه تعداد زیادی از مردم عزیز در آن نقطه دچار حادثه می‌شدند.
  • احداث پل اصلی شهر شاندرمن در کنار پل قدیمی که در زمان ما فندانسیون، دال(دیواره) و عرشه آن ساخته شد و بعد از ما تکمیل شد.
  • تعریض و احداث بلوار امام خمینی(ره) که سال‌ها نمی‌توانستند با مالکین زمین‌های مجاور خیابان -جناب آقایان رحیمی – تنها به توافق برسند که ما موفق به توافق شدیم.
  • بلوار بهارستان احداث و بهره برداری شد.
  • در بخش کفود مژده با دادن زمین به اداره تربیت بدنی شهرستان سالن ورزشی سردار جنگل احداث شد که اگر این زمین واگذار نمی‌شد بودجه احداث سالن ورزشی به شهر همجوار اختصاص داده می‌شد.
  • تهیه طرح و نقشه برای استخر شاندرمن در پشت دبیرستان دخترانه دار الزهرا، ایجاد سرویس بهداشتی، حفر چاه عمیق برای تامین آب استخر، نصب تیرهای تلسکوپی، نصب برج نوری و ساخت اسکله قایقرانی در این استخر که قرینه بام سبز ماسال می باشد که می‌تواند مرکزی برای جذب گردشگر باشد.
  • تکمیل مزار شهدای شاندرمن.
  • میدان شهدای شاندرمن و احداث خیابان بسیج در زمان ما صورت گرفت.
  • تکمیل بلوار دانش آموز.
  • آسفالت خیابان شهید عبدالحسین زاده.
  • تعریض و آسفالت خیابان شهید بنداد وخیابان زنده یاد حبیبی.
  • آسفالت اکثریت خیابان‌ها و کوچه‌های شهر در زمان ما صورت گرفته است.
  • گابیون بندی بخشی از رود خانه مرغک.
  • نام گذاری بسیاری از کوچه های شهر که تا آن زمان اسم نداشتند.
  • پیگیری مکرر جهت تعویض و ترمیم لوله های آب اشامیدنی بخشی از خیابان شهید عبدالحسین زاده و سیاهمرد که انجام گرفت.
  • حدود هشتاد درصد ساخت و سازهای جدید شهر با تشویق ما و در زمان ما انجام گرفته است.
  • ساختمان جدید شهرداری در زمان ما بالای هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
  • ترغیب و کمک به مالک هتل رستورا ن مرزبانی جهت احداث این پروژه در شهر شاندرمن.
  • لوله گزاری بیشتر نهرهای کشاورزی که از سطح شهر می‌گذشتند و در زمان سیلابی شدن آب در سطح خیابان‌ها جاری می‌شد.
  • تمامی درختان داخل بلوار های شهر در زمان ما کاشته شده اند.

و کار های کوچک و بزرگی که گفتنش وقت شما را میگیرد.

 

ماسال نیوز: ماجرای ائتلاف شما با چند تن از کاندیداها چیست؟

-در حال حاضر برای ائتلاف زود است و معنایی ندارد .شهر شاندرمن کوچک است و همه همدیگر را می‌شناسیم و تقریبا با هم دوست و همکار هستیم. اما نشست هایی داشته ایم و گفتمان کرده ایم و با اکثریت دوستا ن خواهیم نشست و در نهایت گروه خود را معرفی خواهیم کرد .بنده اعتقاد دارم فضای انتخابات باید یک فضای آرام و منطقی باشد و کاندیداها باید از تخریب یکدیگر خود داری کنند.

متاسفانه اخیرا شنیده ام برخی  از نامزدها به تخریب دیگری می‌پردازند که این ناشی از ضعف آنان است. یک نامزد باید از اهداف و برنامه های خود بگوید و از داشته های خود بگوید و دیگران را تخریب نکند .البته مردم خود بهتر قضاوت خواهند کرد .

 

ماسال نیوز: کار کشاورزی کرده اید؟!

-بله یک هکتار مزرعه دارم که بیشتر کارهایش را خودم انجام می‌دهم .

 

ماسال نیوز: اصلاح طلب هستید یا اصولگرا؟

-بنا به نظر و فرمایشات مقام معظم رهبری که دعوای اصلاح طلبی و اصول گرایی را قبول ندارند و معتقد به اصولگرای اصلاح طلب هستند، من هم اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به صورت روز به روز و نو به نو و حفظ اصول و اصلاح روش‌ها به معنای اصلاح طلبی را قبول دارم.

بنده پیرو خط رهبری هستم و ایشان  افراط و تفریط را نمی‌پذیرند و ایشان در جایی در تشریح فرازی از نامه ی ۵۳ حضرت امیر المومنین (ع) به مالک اشتر، اعتدال را معنا می‌کنند. از طرفی دولت ما هم دولت اعتدال است و بنده هم اعتدال را می‌پذیرم.

 

ماسال نیوز: مهم ترین برنامه های شما برای شاندرمن در آینده چه خواهد بود؟

-اگر بنده از سوی مردم شریف شاندرمن بار دیگر انتخاب شوم .برنامه هایی که دارم به این شرح می‌باشند:

۱-تکمیل پروژه استخر ۵ هکتاری شاندرمن که حقیقتا به یک مکان زیبای گردشگری تبدیل خواهد شد که مسافران زیادی را به شاندرمن جذب خواهد کرد. این امر در اقتصاد شاندرمن تاثیر مثبت خواهد گذاشت و همچنین چندین شغل برای جوانان ما ایجاد خواهد کرد.

۲-تکمیل پروژه پارک جنگلی کفود شاندرمن که ۳۲ هکتار مساحت دارد. این پروژه هم مثل پروژه استخر هم ایجاد شغل برای جوانان شهر می‌کند و در اقتصاد و معیشت  شهروندان اثر مثبت می‌گذارد.

۳-پیگیری جهت ایجاد یک هنرستان فنی و حرفه ای در شهر شاندرمن.

۴-تکمیل پروژه خیابان شهید یوسفیان در صورت عدم تکمیل این پروژه از سوی شهرداری در این دوره.

۵- تکمیل پروژه خیابان امام (ره) تا سه راهی آقاسید رضا در صورت عدم تکمیل این پروژه از سوی شهر داری در این دوره.

۶-به علت اینکه در روز پنج شنبه که روز بازار می‌باشد، کاسبان و مغازه داران قسمت بالایی بازار نمی‌توانند از این روز استفاده بهینه داشته باشند در نتیجه باید یک صنف را به این منطقه انتقال داد.

۷-ایجاد یک دهنه پل عابر پیاده در خیابان شهید عبدالحسین زاده به پشت مدرسه ابومسلم سابق و ایجاد یک پارک در آن نقطه.

۹-اتخاذ تدابیری برای نو سازشدن مغازه های شهر بخصوص مغازه های کنار رودخانه از شعبه نفت به بالا.

۱۰-نوسازی ماشین آلات شهرداری. چرا که در حال حاضر هزینه ماشین آلات از درآمد آنها بیشتر است.

۱۱-در صورت امکان ایجاد یک ساختمان زیبای  شهرداری در مرکز شهر که در شان مردم شهر شاندرمن باشد.

۱۲-اتمام آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌هایی که تا کنون آسفالت نشده اند.

 

ماسال نیوز: راهکار شما برای معضل زباله در شاندرمن چیست؟

-در استان گیلان یکی از معضلات مهم که تمامی شهرداری‌ها با آن در گیر هستند مساله زباله است. ما در گذشته جلساتی را با مسئولین استانی و حتی به سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور رفته و با مدیر کل پسماند این سازمان نشستی انجام دادیم که ایشان قول دادند با کارخانه کمپوست بندر انزلی هماهنگ خواهند کرد تا زباله ها را به آنجا انتقال دهیم. متاسفانه انزلی موافقت نکرد.

در حال حاضر آقای عبدالحسین زاده با رایزنی هایی که با استان داشته اند زباله ها را از شهر خارج می‌کنند که انشالله ما نیز بتوانیم همین روال را ادامه دهیم .ولی مهم ترین برنامه بنده تفکیک زباله تر و خشک از مقصد می باشد و همچنین در صورت امکان چند شهرداری همجوار با یکدیگر کارخانه کمپوست ایجاد کنیم.

 

ماسال نیوز: در جایی اشاره کرده بودید که علاقه مند به اعزام به عنوان مدافع حرم بوده اید. ماجرا چه بود؟

-در خصوص مدافعین حرم باید عرض کنم امنیت فعلی کشور تا حدود زیادی مرهون زحمات و جانفشانی های این بزرگواران است.

متاسفانه کسانی هستند که آنان را به باد انتقاد می‌گیرند که برای سوریه و عراق می‌جنگند. این افراد باید بدانند به جای اینکه نیروهای پدافندی ما در کرمانشاه عمل کنند، در خارج از مرزهای کشور عمل می‌کنند. مگر خرابی های جنگ تحمیلی یادشان رفته؟ اگر خدای ناکرده جنگ به داخل مرزهای کشور کشیده شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

همین جوانان ما در خارج از مرزهای کشور می‌جنگند و حتی گاهی پیکرهای پاکشان به کشور باز نمی‌گردد تا همین منتقدان در امنیت زندگی کنند. بله بنده علاقمند به اعزام بودم اما به دلیل مشکلات جسمی و کاری نتوانستم بروم.

 

ماسال نیوز: آقایان مرتضی شهبازی و فرهاد کوهساری از دوستان خوب شما هستند. اگر روزی هر دو کاندیدای شهرداری شوند شما به کدام یک رای می دهید؟

-بله هر دوی این عزیزان از دوستان خوب بنده هستند و هر یک به نوبه خود در امر مدیریتی تجارب ارزنده ای داشته اند .آقای کوهساری به عنوان دهیار و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاران و آقای شهبازی هم به عنوان شهردار شهر شاندرمن و بخشدار مرکزی شهرستان صومعه سرا تجارب ارزنده ای دارند. بنده امیدوارم که هر دوی این عزیزان به یکباره کاندیدای سمت شهرداری نشوند و در این صورت با توجه به تجربه‌ی آقای شهبازی، بنده از آقای کوهساری خواهش می‌کنم که انصراف دهند.

 

ماسال نیوز: در دوره گذشته چه شد که رد صلاحیت شدید؟

-رد صلاحیت بنده بخاطر مشکلی بود که مجموعه ما با فرماندار وقت داشت که اگر در آینده نیاز به پاسخ گویی باشد پاسخ می‌دهم.

 

ماسال نیوز: آیا این دوره تائید خواهید شد؟

-بله صد در صد تائید خواهم شد.

 

ماسال نیوز: اگر روزی به شما پیشنهاد شهرداری شاندرمن را بدهند قبول می‌کنید؟

-شهرداری مثل آموزش و پرورش یا ادارات دیگر نیست که در پایان ماه حقوق کارمندان را دولت پرداخت نماید. بلکه شهردار یک شهر باید خود از طریق کسب درآمد، حقوق پرسنل را پرداخت نماید. در شهرداری شاندرمن، یک شهردار باید بتواند حقوق حدود ۳۸ نفر پرسنل شهرداری را با کسب درآمد پرداخت کند.  البته مخارج ماشین آلات و هزینه های جاری شهرداری نیز به این افزوده خواهد شد.

شغل شهر داری شغل پرد ردسری است و واقعا جسارت می‎خواهد. خیر بنده این سمت را نمی‌پذیرم.

 

ماسال نیوز: ارتباط شما با بسیج چگونه است؟

-بنده یک بسیجی هستم و افتخارهم می‌کنم .در هر زمان که تواتسته ام خدمت کرده ام .در زمان احداث ساختمان جدید حوزه بسیج محمد رسول الله (ص) شاندرمن از سوی شهرداری کمک شایانی شد. در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور هم همیشه کمک کرده ایم و باز هم هر زمان که نیاز باشد کمک می‌کنم.

 

ماسال نیوز: جملاتی را به کار می بریم اولین چیزی که به ذهنتان میرسد بیان کنید:

مدافع حرم: رشادت، ایثار، امنیت.

حسین نیرومند: افتخار است.

سید محمد اسحاقی: از بهترین دوستان بنده.

ناصر بشردوست: دبیر موفق.

حجت‌الله باباپور: حلال مشکلات مردم.

فرهاد کوهساری: ۲۵سال دوستی صادقانه.

سید نظام عبدالحسین زاده: شهردار با سابقه.

مرتضی شهبازی: تجربه،تخصص.

قهرمان شعبانپور: همکلاسی قدیمی.

شاندرمن: عاشقانه دوستش دارم.

غار آویشو: نیازمند سرمایه گذاری.

 

ماسال نیوز: نظر شما در مورد زمین های آیروم چیست؟

-زمین‌های آیروم تکلیفش مشخص است و متولی آن ستاد اجرایی حضرت امام (ره) می‌باشد. در گذشته نشست هایی با نمایندگان این ستاد و مردم عزیز داشته ایم. حتی یک‌بار هم حکم تخلیه تعدادی از مغازه ها را گرفته بودند که ما مانع شدیم و طی نشست و پی گیری‌ای که صورت گرفت تا حدود زیادی این مشکل بر طرف شد. البته قرار شد مبلغ خرید زمین به صورت اقساط و نرخ پایین دریافت گردد.

باید عرض کنم که همین زمین های ایروم مانع بسیار بزرگی بر سر راه پیشرفت فیزیکی شاندرمن بوده است.

 

ماسال نیوز: نظرتان درباره‌ی عملکرد مرتضی شهبازی شهرداری پیشین و عبدالحسین زاده شهردار فعلی شاندرمن چیست؟

-آقای شهبازی وقتی اعضای شورا به ایشان رای دادند با او هماهنگی لازم را داشتند و به ایشان اعتماد و حمایت کردند، با فکری باز و دلگرمی بیشتری مشغول به کار شدند. در نتیجه کارهای عمرانی زیادی صورت گرفت.

اما اعضای محترم شورای شهر در دوره چهارم وقتی به آقای عبدالحسین زاده رای دادند متاسفانه حمایت همه جانبه و هماهنگی لازم را با ایشان نداشتند. در نتیجه در عملکرد ایشان تاثیر منفی گذاشت. بنده معتقدم قبل از رای دادن به یک شخص باید تمام جوانب را که در ابتدای عرایضم عرض کردم در نظر گرفت تا بعدا ابراز پشیمانی نکرد.

درحال حاضر می‌بینیم چند ماه مانده به انتخابات شهردار را استیضا می‌کنند. هر چند تذکر، پرسش و استیضاح حق قانونی هریک از اعضای شوراست اما باید شرایط زمانی را نیز در نظر گرفت .در این برهه این حرکت عملا تمامی پروژه های عمرانی را به حالت تعلیق در می آورد.

آیا سرپرست می‌تواند این پروژه ها را تکمیل کند؟ در حال حاضر ۵ ماه مانده به انتخابات و بر اساس قانون سرپرست بیش از سه ماه نمی‌تواند فعالیت داشته باشد.تکلیف آن دو ماه باقی مانده چیست؟ آیا کسی می آید دو ماه شهردار بشود؟ تکلیف حقوق کارگران و کارمندان شهرداری ومردم چیست؟ یک سوال جالب دیدم که تعجب کردم. آقای شهردار چرا در شهر زندگی نمی‌کنند. چرا در طی این سه سال این سئوال مطرح نشد؟ مگر زمانی که به ایشان رای دادند در داخل شهر زندگی می‌کردند؟ بااین سئوال دو ماه اضافه کاری کارگران زحمت کش شهرداری هزینه خرید وسایل زندگی شهردار جهت زندگی در منزل جدید در داخل شهر شاندرمن شد.

در این شرایط بنده با استیضاح مخالفم.

 

ماسال نیوز: بعضی از دوستان شما در رابطه با تهیه قبرستان جدید شهر قولهایی داده اند. نظر شما چیست؟

-در این رابطه باید عرض کنم اولا در داخل شهر زمینی وجود ندارد که به قبرستان تبدیل کنیم و ثانیا اگر قرار باشد در خارج از شهر قبرستانی تهیه گردد نزدیک ترین مکان قبرستان‌های بقاع متبرکه آقا سید ابراهیم و آقا سید رضا می‌باشند.

 

ماسال نیوز: برای ورزش شاندرمن چه برنامه ای دارید؟

-در رابطه با ورزش‌هایی مثل والیبال، فوتسال، تکواندو  و وشو دو سالن خوب در داخل شهر داریم و اگر نیاز باشد در لیگ‌های مختلف استانی و کشوری شرکت کنند حمایت همه جانبه می‌کنیم.

مثلا تیم تکواندو در لیگ استانی شرکت کردند بنده به عنوان سرپرست با تیم همراه شدم تا جایی که تیم در بین۱۶شهرستان گیلان مقام دوم را کسب نمودند و بنده نیز به عنوان بهترین سرپرست انتخاب شدم .

اما در خصوص  تیم فوتبال باید فکری کرد. زمین فوتبال شهر هنوز جایی برای تعویض لباس در شان ورزشکاران شهر ندارد. سرویس بهداشتی و خیلی از نیاز های ابتدایی را ندارد. انشالله اگر افتخار خدمت گذاری را پیدا کردم به کمک دوستان تحولی را مشاهده خواهیم کرد.

 

ماسال نیوز: به نظر شما مشکلات و موانع مهم در پیشرفت شاندرمن چیست؟

-شاندرمن شهری است با قدمت تاریخی و بافت فرسوده و از طرفی از نظام مالکیت صحیحی برخوردار نمی باشد.

از سویی دیگر رودخانه مرغک در عین حال که می‌تواند نعمت بزرگی باشد، مانعی بر سر رشد فیزیکی شهر بوده است. زمین های شهر شاندرمن یا مال آقای نعیمی اکبر است و یا مال آیروم. مقدار زیادی نیز حالت مشاع مشترک دارند و تعدادی از شهروندان دارای سرقفلی هستند. بسیاری از مالکان فعلی به علت نداشتن سند ثبتی اقدام به نوسازی نمی‌نمایند و بسیاری دیگر به علت اینکه مغازه ها در حریم رود خانه قرار گرفته اند مشکل قانونی برای نوسازی دارند. البته در این خصوص انشالله تدابیری اندیشیده خواهد شد.

 

 

ماسال نیوز: نظر شما در رابطه با سایت ماسال نیوز چیست؟!

-ماسال نیوز سایت خوبیست که واقعیت ها را می‌نویسد.

 

ماسال نیوز: ما هم از وقتی که در اختیار خوانندگان این پایگاه خبری قرار دادید ممنونیم. اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.

 

-در پایان از شما تقدیر و تشکر ویژه دارم بخاطر وقتی که در اختیار بنده قرار دادید و از مردم عزیز شهر شاندرمن نیز تشکر و قدر دانی می‌کنم  که همیشه مرا مورد لطف و عنایت خودشان قرار داده اند.

امیدوارم بتوانم خدمتگزاری صدیق برای این بزرگواران باشم.

درست است که بنده تنها فرزند خانواده بوده ام و خواهر و برادری نداشته ام، اما مردم عزیز شاندرمن هرگز مرا تنها نگذاشته و بهتر از خواهر و برادر واقعی از من حمایت کرده و پشتیبانم بوده اند. دست همه را می‌بوسم و به امید روزهای خوب و شاندرمنی آباد و آباد تر.

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه