در خطبه های نماز جمعه صورت گرفت؛

واکنش امام جمعه‌ی موقت رشت به سخنان فتنه آمیز نماینده‌ی رشت / مگر فتنه‌گران کوتاه آمدند که ما حرفی به آنها نزنیم

امام جمعه موقت رشت به سخنان حمایت آمیز یکی از نمایندگان گیلان در حمایت از جریان فته گفت: مگر سران فتنه کوتاه آمدند که ما امروز جریان فتنه را فراموش کنیم.

واکنش امام جمعه‌ی موقت رشت به سخنان فتنه آمیز نماینده‌ی رشت / مگر فتنه‌گران کوتاه آمدند که ما حرفی به آنها نزنیم

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پوررضا امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه‌ی امروز ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: آنچه که می‌تواند دیانت و  انسانیت ما را حفظ کند تقوای الهی و توجه به مسئله ی حلال و حرام است.

وی افزود: انسانهایی که جلوی خود را باز می بینند، یعنی هر فکر، هر حرف و عملی را بدون قائده انجام می دهند و اینکه قادر به کنترل فکر و اندیشه خود نیستند، دیگر سخن از تقوی  و خدا ترسی نگویند، که این مهمترین و بزرگترین جنگ، و جهاد برای آن جهاد اکبر است.

پوررضا با بیان اینکه این روزها به جهت نگاه محبت آمیز ولی عصر(عج) بر قلوب مومنان و دلدادگان به اهل بیت(ع)  فضای منطقه تغییر و مزین به مراسم اربعین حسینی(ع) در کشورهای مختلف و حتی غیر اسلامی شده است گفت: اربعین یک حقیقت و زلال نابی است که امام معصوم حاضر به آن توجه دارد. نکته‌ی حائز اهمیت اینکه زیارت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) بیش از قرنها حتی در دوران حضرات معصومین، حتی با پای برهنه قدمت داشته است.

وی در ادامه گفت: اربعین یک فرهنگ ناب زیارتی است و موجب پیوند امام و ماموم شده که انسانهای حق طلب، مومن، دیندار و محبان اهل بیت هر روز بیش از بیش بدین سبب دور هم جمع  می شوند و همین عامل باعث مخالفت وهابیت با این حرکت عظیم است.

پوررضا در آغاز خطبه‌ی دوم نیز کلام خود را با تبیین کلمه ی تقوا آغاز کرد و اظهار داشت: تقوی از کلمات مبارکی است که همه ی انبیابر زبان رانده و همه‌ی صلحا آن را پاس می داشتند که بسیار با اهمیت و با عظمت است.

وی ضمن گرامیداشت شعار سال و تاکید آن بر مسئولین افزود: به نوبه ی خودم رحلت حجت الاسلام و المسلمین شجونی را تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه ی موقت رشت، با گرامیداشت روز کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد: علی رغم سهل الوصول بودن استفاده از کتاب، انگیزه و رویه ی کتاب خوانی در مردم ضعیف است.

پور رضا در فواید کتابخوانی افزود: کتابخوانی آرامش روحی و روانی، پیدا کردن وقار منطقی، خارج شدن از فضای سطحی نگری، به روز بودن در زمینه ی مورد مطالعه، پیدا کردن قوام فکری می‌باشد.

وی ضمن با ارزش خواندن عمر انسان خاطر نشان کرد: در انتخاب کتاب، موضوع و نویسنده آن باید دقت کرد تا از کتابهایی که مثمر ثمر است بهره بریم.

امام جمعه ی موقت رشت ضمن اشاره به فضایی انتخاباتی شش ماه آخر دولتها گفت: در موافقتها و مخالفتها، نسبت به همه ی دولتها به جای تمرکز به اشخاص، به عملکردها بنگریم.

پور رضا تصریح کرد: اصل اولیه در انقلاب برای آنانی که انقلابی می اندیشند، با محوریت نگاه قرآن کریم وحدت است. در کنار یکدیگر نقد کنیم که در مقابل ماندن هم کار شیطانی است.

وی اذعان کرد: برای موافقتها و مخالفتها درباره‌ی دولتهای مختلف، از مرز انصاف خارج نشویم و در نقدها و حمایتها از زدن حرفهای سطحی بپرهیزیم زیرا همه، اعضای یک خانواده و سوار بر یک کشتی هستیم.

امام جمعه موقت رشت افزود: متاسفانه در تمام دولتها به جهات مختلف بعد از انقلاب آسیب های زیادی دیدیم و بسیاری از این آسیبها در آمارها پنهان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پور رضا در ادامه به طرفداران دولت گفت: مواظب باشید، امکان دارد در دفاع از دولتی، احساس غالب بر شما باشد .هر که در صراط مستقیم باشد قابل احترام خواهد بود امامراقب باشیم بخاطر دفاع از دولتها از مرز بیان واقعیتها جدا نشویم.

خطیب جمعه رشت ضمن تقدیر از استاندار گیلان و ستادهای اجرایی آن سازمان جهت ارتباط با کشورهای اطراف دریای خزر افزود: بهتر است علاوه بر دیگر همکاریها، ارتباطات فرهنگی نیز، با ورود دادن چهره های فرهنگی استان به آن نواحی موثر باشید.

امام جمعه‌ی موقت شهرستان رشت در ادامه تصریح کرد: امروز مردم این نواحی خواستار اسلامی هستند که نماینده‌ی آن ایران و انقلاب اسلامی ایران است، نه اسلامی که عربستان مروج آن با نگاههای افراطی است.

وی در ادامه با اشاره ضمنی به سخنان حمایت آمیز یکی از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در دفاع از جریان فتنه گفت: همانطور که ما باید در مقابل دشمنان بیدار باشیم، باید این بیداری در مقابل جریان فتنه و سران آن نیز وجود داشته باشد.

پور رضا افزود: سراشیبی فتنه همواره وجود دارد و تا زمانی که اطمینان پیدا نکردیم، ساده لوحی، بی بصیرتی بی قانونی و قانون گریزی و همچنین علاقه‌ی به استکبار در کشور ریشه کن نشده، همواره باید فتنه را زنده نگه داریم.

خطیب جمعه رشت ادامه داد: در رابطه‌ی با موضوع فتنه بعضی از عزیزان فرا فکنی نکنند زیرا سران فتنه معلوم الحال، و به حکم شورای امنیت ملی، قانونا در حصر به سر می برند.

پوررضا گفت: نظام یک سال و نیم آنها را تحمل کرد و بحث انتخابات نیز دیگر مطرح نبود. اینکه فرد دیگری را سر فتنه بخوانند در  یک بستر واضح، باعث می شود به حرفهای دیگرشان نیز شک کنیم.

امام جمعه‌ی موقت رشت ادامه داد: مقام معظم رهبری به کسانی که در حصر به سر میبرند گفت من گله از این دارم که در آن جریان بعضی ها میگفتند مرگ بر اصل نظام و اصل ولایت فقیه و شما سکوت کردید، حتی الان هم ابراز مخالفت نمی‌کنید.

وی تأکید کرد: مگر فتنه گران کوتاه آمدند که ما حرفی به آنها نزنیم؟

امام جمعه موقت رشت راجع به انتخابات آمریکا نیز گفت: با توجه به آنکه هنوز رویه‌ی استکباری و روح سلطه گری در آنجا حاکم است نباید خیلی به اتفاقات آن اهمیت نشان داد.

وی ادامه داد: امروز نگاه اروپاییان و حتی اتحادیه ی اروپا با گذشته متفاوت شده و ابراز نظرها تغییر کرده است.

پور رضا ضمن بیان اینکه هر چه به تاریخ نگاه می‌کنیم حضور آمریکاییها در جنگها مشهود است گفت: اینها خود جنگ را به وجود آوردند، کشتند، و در آن حاضر بودند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه