شهیدی که همچنان گمنام است؛

خلبان شهید گیلانی که در هفته اول جنگ جاوید الاثر شد + تصاویر

این خلیان شهید گیلانی پس از آنکه سوم مهر ماه در یک عملیات موفق تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده بود ششم مهر ماه در عملیات دوم خود جاوید الاثر شد.

خلبان شهید گیلانی که در هفته اول جنگ جاوید الاثر شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، همه ساله در آخر تابستان و آغاز هفته‌ی دفاع مقدس بهانه ایی می شود که از شهیدان اسلام و ایران در هشت سال دفاع مقدس یادی کنیم. استان گیلان در عرصه‌ی دفاع مقدس همواره شهدای گرانقدری تقدیم کرده و هم اکنون نیز رزمندگان مدافع حرم راه شهیدان را ادامه می دهند.

ششم مهر ماه سال ۱۳۵۹ یکی از خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی به نام سرلشکر شهید فیروز رحمتیان ماسوله پس از انجام ماموریت انهدام پایگاههای دشمن بعثی در بازگشت هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد و با خلبان دوم پرواز فانتوم بنام شهید حسین یزدان پرست به خیل شهدای اسلام می پیوندند.

تا سالها این شهید گرانقدر گیلانی که اهل شهرک ماسوله فومن بوده و سالهای تحصیل خود را در رشت طی نموده بود جاویدالاثر تلقی شده و امید به بازگشت او می‌رفت اما با بازگشت آخرین گروه از آزادگان خلبان این امید به یاس مبدل شد.

این فرزند گیلان متولد خرداد ماه سال ۱۳۲۷ در شهرستان صومعه سرا بوده و پس از استخدام در نیروی هوایی و طی دوره های پیشرفته در آمریکا با پرواز در اسکادران فانتوم و در پایگاه شهید نوژه همدان علاوه بر پاسداری از آسمان کشور جزو اولین گروه خلبانان و عقابان تیز پروازی بود که در سوم مهر ماه ۵۹ با موفقیت تاسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده و ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد نموده بود و سرانجام در ششم مهر ماه همان سال در سی و دو سالگی ققنوس وار در آتش پرنده آهنین بال خود سوخت تا مشعلی برای روشنایی راه استقلال و امنیت کشور  باشد.

متاسفانه با گذشت سالها از این حماسه، نه تنها یاد و نامی از این شهید  در رشت و فومن و حتی در شهرک ماسوله نیست که حتی تصویر شهید دیگری بنام ایشان در ابتدای بزرگراه امام رضا (ع) نقش بسته است.

از این شهید تنها یک فرزند دختر و برادر و خواهری بجا مانده است که هنوز چشم براه بازگشت کبوتر خونین بال خود هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عباس رحمتیان
با سلام و تقدیر از زحمات عزیزانی که در سنگر فضای مجازی و فرهنگ پاسدار راه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی هستند. امیدوارم که مسئولین نظام که از خان وسفره این شهدا بهره مند هستند نیز بدنبال راه این شهیدان به اسلام و مردم خدمت نمایند. خدایا عاقبت ما را ذختم به خیر فرما و با امام شهیدان ابا عبدالله الحسین محشور فرما .التماس دعا
عباس رحمتیان
با سلام وتقدیر و تشکر از عزیزانی که در فضای مجازی پاسدار راه شهیدان گرانقدر اسلام هستند. مسلما این شهدا با عروج خونبین خود حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امنیت امروز ما مرهون ایثار وشهادت ایشان می باشد و ما با تجلیل از شهدا در واقع خود را به ایشان متمسک نموده و بهره مند می گردیم. ای کاش مسئولین هم درک نمایند که بر سفره چه کسانی نشسته وارتزاق می کنند تا باخدمت به مردو و اسللام دین خود را به ایشان ادا نمایند.خدایا ما را پیرو ر اه شهیدان قرار بده وبا عاقبت خیر میهمان و جلیس امام شهیدان ابا عهبدالله الحسین علیه السلام قرار بده .انشاالله
ناشناس
سلام قربان مظلومیت شهید رحمتیان بزرگوار خاک پای شهید فیروز رحمتیان هستم هر وقت بیام ماسوله بلید به یاد شهید باشم و اسم مبارکش را به مسؤلین ارشد ماسوله برسانم خودم بچه رودبارم شهدا عشق من هستند ارادتمند نادر علیزاده رودبار زیتون
در حاشیه