استاندار گیلان در مراسم رژه‌ی نیروهای مسلح گیلان:

قواى مسلح، بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى هستند / دشمن حتی نمی‌تواند درباره‌ی حمله به ایران فکر کند

استاندار گیلان گفت: قواى مسلح بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى‏، نگهبانان ‏امنیت و آرامش‏بخش ملت هستند.

قواى مسلح، بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى هستند / دشمن حتی نمی‌تواند درباره‌ی حمله به ایران فکر کند

به گزارش ۸دی، در این مراسم که آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه‌ی رشت، فرماندهان نظامی، انتظامی، اعضای شورای تأمین استان، برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، محمدعلی نجفی استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: هدف نیروهای مسلح در نظام اسلامی احیای انسانیت، ارزشهای انسانی و آرمانهای الهی بوده که این اقدام مجاهدت فی‌سبیل‌ا… است.

وی یکی از مسائل مهم مطرح شده در وصیت نامه سیاسی- عبادی امام خمینی (ره) را مسأله ی اهمیت قوای مسلح در کشور و جامعه عنوان و  افزود: قواى مسلح بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى‏، نگهبانان ‏امنیت و آرامش‏بخش ملت هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: در سالروز آغاز دفاع مقدس در کنار رزمندگان و افتخارآفرینان آن ایام، استواری، عظمت، ایستادگی و انقلابی بودن را با تمام وجود احساس می کنیم.

وی با نثار درود به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اظهار کرد: صبر، استقامت و ایمان این خانواده های گرانقدر برای همه‌ی ما درس آموز بوده و هست.

نجفی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی راهبردی ارتش و نیروهای نظامی، انتظامی، پاسداران و بسیجیان قهرمان را مایه‌ی اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: همه‌ی آنها در دفاع از کیان ملت با ایستادگی و حضورشان شرف، عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امروز باید تلاش‌های هشت سال دفاع مقدس را بازخوانی کنیم گفت: امروز می‌خواهیم به دنیا بگوییم که مردمی که در سال‌های اولیه‌ی انقلاب به فکر ساختن و ساماندهی کشورشان بودند و دانش آموزان و دانشجویان خود را برای آغاز سال تحصیلی مهیا می‌کردند مورد تجاوز دشمن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواست با تحریک یک دیکتاتور و با حمایت های نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و شیمیایی انقلاب را از پا در آورد افزود: آنان حتی نتوانستند یک سانتی متر از خاک کشور را در اشغال خود نگهدارند.

نجفی خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های بسیار آنها نتوانستند مسیر انقلابی بودن و تداوم آن را در بین مردم منحرف کنند.

وی نیروهای مسلح کشورمان را عامل ثبات منطقه دانست و گفت: ایران اسلامی و نیروهای مسلح ما برای دیگران و بویژه همسایگان ما عامل تهدید نبوده و نیستند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: نیروهای مسلح در کنار ایمان، عشق به وطن، استقامت و هوشیاری به مسائل منطقه‌ای و تجهیز خود به مدرنترین ادوات دفاعی اشراف کامل دارند.

استاندار گیلان افزود: قدرت و پیشرفت ایران اسلامی به حدی رسیده که دشمن جرأت تفکر در مورد حمله به ایران را ندارد.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان، اقتدار نیروهای مسلح را لازمه‌ی رفع تهدیدهای نظامی دانست و اظهار داشت: امنیت زمینه‌ساز پیشرفت است واگر در خارج از مرزها جلوی دشمن گرفته نشود، امنیت داخلی هم از بین خواهد رفت.

وی نیروهای مسلح را دژ امنیت ملی عنوان کرد و گفت: اگر این دژ بصورت قدرتمندانه از لحاظ تجهیزات و روحیه خود را سربلند و استوار بدارد، ایران اسلامی احساس امنیت و آرامش خواهد کرد.

نجفی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید خود را به سلاح دانش، عمل، تقوا و پرهیزگاری مجهز کنند اظهار کرد: همانطور که رییس جمهور بارها گفته‌ اند موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، حاصل اقتدار دفاعی و دیپلماتیک بود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح کشورمان در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف، رسالت و مسئولیت  بسیار بزرگ و سنگینی را در حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از جمله استقلال تمامیت ارضی کشور داشته‌است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: به طور قطع کسب موفقیت در این سالها جز در سایه‌ی وحدت، اتحاد و یگانگی و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به قانون اساسی مقدور نبود.

وی همدلی و همزبانی را نیاز امروز جامعه برای رفع مشکلات عنوان کرد و گفت: باید در اجرای اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل به صورت هماهنگ و همراه عمل نماییم تا ایرانی آبادتر، توسعه یافته‌تر، امن‌تر و باثبات‌تر از گذشته را در منظر جهانیان قرار دهیم.

نجفی گفت: امیدواریم با تلاش های مضاعف خود در سازندگی ایران اسلامی در برابر خون شهدا، روح امام (ره)، ارواح ائمه هدی و حضرت ولی عصر (عج) شرمنده نباشیم.

در پایان این مراسم نیروهای مسلح حاضر از مقابل جایگاه رژه رفتند و تجهیزات و ادوات نظامی روز کشور را به معرض دید قرار دادند.

 انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه