نماینده مردم رشت در مجلس:

پذیرفتن بدون قید و شرط FATF تحریم داخلی است / نمایندگان به امضای این قرارداد ننگین رضایت نمی دهند

نماینده مردم رشت گفت: کمک‌های مالی با اهداف FATF سازگاری ندارد و با امضای آن به مسیری می‌رویم که دست و پای خود را ببندیم.

پذیرفتن بدون قید و شرط FATF تحریم داخلی است / نمایندگان به امضای این قرارداد ننگین رضایت نمی دهند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد درباره قرارداد FATF و بررسی آن در مجلس، اظهار کرد: اصل این قرارداد از انحراف مالی کشورها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: طبق اصل قرارداد مذکور تروریست‌ها، قاچاقچیان و پولشویی که از آن عدول می‌کنند باید مجازات شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ببینیم ملاک‌های مذکور توسط چه کسی تعریف و اصل آن رعایت می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها «ریگی» را قاچاقچی نمی‌دانند و داعش را گروه خوب و حزب‌الله لبنان را تروریست می‌دانند.

وی گفت: تعریف آمریکایی در قرارداد مذکور با تعریف ما مشکل دارد و ما می‌گوییم باید از حزب‌الله لبنان، بحرین و کشورهای مورد ظلم در دنیا حمایت کنیم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بر عکس عقیده ما فکر می‌کنند، اضافه کرد: آمریکایی‌ها کسانی که به مظلومیت دنیا کمک می‌کنند را تروریست می‌دانند.

وی تصریح کرد: پذیرفتن بدون قید و شرط قرارداد FATF در واقع تحریم داخلی بوده و با امضای این قرارداد دیگر نمی‌توانیم از مظلومان دنیا دفاع کنیم که این امر با آرمان‌های نظام و امام(ره) تناقص دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قرارداد مذکور باید وارد مجلس شود و مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بعید به نظر می‌رسد که نمایندگان به امضای این قرارداد ننگین رضایت دهند.

وی بدعهدی آمریکا را از دلایل بی‌اعتمادی ایران نسبت به این کشور دانست و یادآور شد: آنها می‌گویند «شما اقدام کنید ما نیز اقدام می‌کنیم» اما تاکنون هیچ اقدامی در راستای برجام نداشته‌اند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه حق داریم از انقلابیون دنیا دفاع کنیم، گفت: کمک‌های مالی و نظامی با اهداف توافق قرارداد FATF سازگاری ندارد و با امضای آن به مسیری می‌رویم که دست و پای خود را ببندیم.

وی تشکیل شورای بی‌طرف در زمینه قرارداد مذکور را مهم دانست و متذکر شد: باید تعریف درست قاچاقچی، تروریست و پولشویی در این شورا مطرح شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دور زدن تحریم‌ها را نوعی پولشویی می‌دانند، افزود: آنها قاچاقچیان را تقویت می‌کنند اما روی اعدام‌های قانونی ما می‌گویند خلاف حقوق بشر است.

وی جلسه آینده مجلس شورای اسلامی را چهارم مهر امسال عنوان کرد و یادآور شد: در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات موضوع قرارداد FATF مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه