مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد؛

جمع‌آوری زکات فطریه‌ی مردم در ۱۶۰۰ پایگاه بهزیستی گیلان

مدیر کل بهزیستی گیلان از استقرار یک‌هزار و ۶۰۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری زکات فطره مردم در این استان خبر داد.

جمع‌آوری زکات فطریه‌ی مردم در ۱۶۰۰ پایگاه بهزیستی گیلان

به گزارش ۸دی، محمدرضا پارسی ظهر امروز در جلسه بهزیستی گیلان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: امسال برای جمع‌آوری زکات فطره مردم یک‌هزار و ۶۰۰ پایگاه ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده صرف خانواده‌های بی‌سرپرست، ایتام، بی‌بضاعت، سالمندان و معلولان می‌شود، افزود: زکات فطره طبق فتاوی مراجع عظام توسط بهزیستی جمع‌آوری می‌شود.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۴۳۰ پایگاه ثابت و سیاری برای جمع‌آوری وجوهات فطره مردم در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۰ میلیون تومان فطره جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه مراکز دولتی و غیر دولتی و اداره‌های تحت نظارت بهزیستی گیلان برای جمع‌آوری وجوهات فطریه مردم آمادگی دارند، خاطرنشان کرد: مبلغ جمع‌آوری شده با کسب مجوزهای شرعی از مراجع و علما و مجتهدان، برای تامین جهیزیه نوعروسان، مسکن معلولان، مواد غذایی، پوشاک و… هزینه می‌شود.

پارسی با تصریح بر اینکه اکنون ۱۶۸ هزار نفر معلول و زن سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست و ایتام زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند، از مردم این استان خواست تا فطریه خود را به بهزیستی اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام افراد و مراکزی که مجاز به جمع‌آوری وجوهات فطریه هستند برگه معرفی‌نامه دارند بنابراین با هر گونه سودجویی در این زمینه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی گیلان متذکر شد: مردم گیلان هوشیار باشند و با افرادی که بدون معرفی‌نامه و کارت شناسایی معتبر بهزیستی به در منازل آنها مراجعه می‌کنند همکاری نکنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه