رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با 8دی:

بیش از ۲۱ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده است / تولید چای امسال ۲۴ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان چای کشور با اشاره بر اینکه تولید چای کشاورزان ۲۴ درصد افزایش داشته است، گفت: ۲۱ و نیم میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

بیش از ۲۱ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده است / تولید چای امسال ۲۴ درصد افزایش یافته است

محمدولی روزبهان در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص آخرین وضعیت چای کشور اظهار کرد: بهای قیمت چای معمولا اواخر خردادماه و اوایل تیرماه هر سال اعلام می شود.
وی با بیان اینکه در امسال پس از طی سالها ۲۱ونیم میلیارد تومان از مطالبات چایکاران را واریز کرده ایم، افزود: این مقدار پول مربوط به ۱۱۵ کارخانه چایسازی است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره بر اینکه این مقدار پول از مجموع ۸۸ میلیارد تومان خرید چایی است که کارخانجات ما خریداری کرده اند، گفت: جمع تولید ما تا به الآن ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.
روزبهان ۷۳ درصد چای خریداری شده را درجه یک عنوان کرد و گفت: از مجموع چای های خریداری شده تنها ۲۷ درصد آن درجه دوم می باشند.
وی با اشاره بر نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و با بیان اینکه اقدامات دولت در بخش چای تا حدودی عملی شده است، خاطرنشان کرد: تولید امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان چای کشور یکی از عوامل افزایش تولید را شرایط خوب آب و هوایی برشمرد و گفت: علت دیگر افزایش بهره وری در تولید چای حمایت از کشاورزان است.
روزبهان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ و نیم میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شده است، افزود: این وجه از محل صندوق حمایت توسعه چای کشور با بهره ۴درصد به حدود نه هزار چایکار داده شده است.
وی با اشاره بر اینکه در سال ۹۳ و ۹۴ ، ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی به چایکاران پرداخت شده است، گفت: این مقدار اعتبار بدون بهره برای هرس باغات پرداخت شد که نتیجه آن افزایش بهره وری در امسال است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره بر اینکه چای امسال از نظر کیفیت و کمیت بهتر شده است، بیان داشت: امیدواریم نزولات جوی همچنان بر باغات چای نازل شود تا شاهد بهره وری بیشتر چای شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه