امام جمعه ماسال در گفتگو با 8دی:

خداوند برای ما در رمضان برتری، فضیلت و بزرگی قرار داده است

امام جمعه ماسال با بیان اینکه وارد شدن در رمضان توفیق الهی است، گفت: ماه رمضان ماه پر فضیلت است و هر عمل و اقدام نیکو از سوی انسان پاداش مضاعف دارد.

خداوند برای ما در رمضان برتری، فضیلت و بزرگی قرار داده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: جمعه آخر ماه مبارک شعبان بود که پیغمبر مردم را در مسجد جمع کرد و خطبه ای خواند و هدفش این بود که می خواست اهمیت ماه مبارک رمضان را برای مردم تشریح کند.
وی در ادامه با اشاره بر اینکه آن خطبه، خطبه شعبانیه نام گرفت، افزود: پیغمبر به مردم فرمود”مردم ماه رمضان به شما روی آورده است، ماه رمضانی که با برکت، پر رحمت و پر ضیافت است”.
امام جمعه ماسال با اشاره بر اینکه هر میهمانی و میزبانی آدابی دارد، گفت: میهمان وقتی در مقابل میزبان می رود سعی می کند تمام آداب و حرمت را حفظ کند تا مبادا کاری از وی سر نزند که میزبان ناراحت شود.
حجت الاسلام موسوی با اشاره بر اینکه پیامبر در ادامه می فرماید که ما به ضیافت الله دعوت شده ایم، ادامه داد: خداوند برای ما در رمضان برتری، فضیلت و بزرگی قرار داده است.
وی با اشاره بر اینکه نفس هایی که در این ماه ما می کشیم حکم تسبیح را دارد، گفت: وقتی نفس انسان بالا و پایین می رود کانه‌و انسان دارد، الحمدلله و سبحان الله و لا اله الا الله و غیره می گوید.
امام جمعه ماسال با اشاره بر اینکه در ادامه آن خطبه به خواب نیز اشاره شده و بیان شده که خواب انسان نیز عبادت است، افزود: وقتی انسان به خواب فرو می رود به مثابه این است که گویا انسان دارد نماز می خواند و عبادت می کند.
موسوی با اشاره بر اینکه تمام کارهای خوبی که انجام می گیرد طبق فرموده پیغمبر از سوی خدا پذیرفته می شود، بیان داشت: دعا های ما هم در این ماه مستجاب می شود.
وی با اشاره بر اینکه اگر کسی دعا برای خود در ماه مبارک رمضان را بلد هم نباشد پیامبر خدا به ما می آموزد، گفت: حالا که هر دعایی کنیم مستجاب است، از خداوند بخواهیم که توفیق روزه گرفتن را به ما عطا کند و به ما توفیق دهد آنگونه که او می خواهد روزه بگیریم.
امام جمعه ماسال ادامه داد: طبق نظر علمای اهل اخلاق روزه بر سه قسم است که هر روزه ای با هر نحوی کیفیت جدایی دارد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره بر اینکه اولیین قسم از روزه، روزه عام است، گفت: در این قسمت از روزه موارد معمولی که باعث مبطلات روزه است را روزه عام می خوانند و روزه معمولی است و زیاد نمی تواند در انسان تحول ایجاد کند.
وی دومین قسم از روزه را روزه خاص نام برد و گفت: روزه خاص روزه ای است که انسان علاوه بر اینکه کاری می کند تا روزه اش باطل نشود، گناه هم نمی کند و از خود در محضر خدا مراقبت نیز می کند که این روزه کاربردی است و در زندگی سیاسی، اجتماعی و اخلاقی ما تاثیر گذار است.
حجت الاسلام موسوی سومین قسم از روزه را خاص الخاص نام برد و گفت: در این روزه انسان علاوه بر اینکه انفاق می کند از مفطرات و از اینکه مراقبت از گناه می کند، تمام کارهایش برای رضای خداست و بغیر از رضای خدا برای هیچ جیز تلاش نمی کند.
امام جمعه ماسال با اشاره بر اینکه پیامبر خدا در آن خطبه به ما یاد می دهد که آن روزه ای که خدا از ما می خواهد را بگیریم، گفت: طبق فرمایش امام صادق(ع) اگر روزه گرفتیم باید تمام اعضا و جوارح اعم از گوش و چشم و زبان ما هم روزه باشد.
وی دومین دعایی را که پیامبر به ما یاد می دهد را توفیق قرائت قران برشمرد و اذعان داشت: ماه رمضان ماه نزول قران است و هر چیزی بهاری دارد و بهار قران نیز رمضان است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر شخصی در ماه رمضان توفیق پیدا کند که یک آیه قرآن بخواند گویا کل قرآن را ختم کرده است، افزود: امیدواریم خداوند توفیق دهد در راه کسب فریضه های دینی راه های سعادت و پیشرفت را به سوی خود و خانواده خود بازگشاید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه