امام جمعه شفت:

فضای سایبر فرصت ها و تهدید ها دارد/ جوانان مراقب فضای مجازی اختاپوسی باشند

خطیب جمعه شفت بر لزوم مراقبت و پاسبانی جوانان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای سایبر دارای تهدید ها و فرصت ها است و ضرورت دارد جوانان بیشتر مراقب باشند.

فضای سایبر فرصت ها و تهدید ها دارد/ جوانان مراقب فضای مجازی اختاپوسی باشند

به گزارش ۸دی به نقل از صبح شفت، سید عبداله هاشمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شفت ضمن دعوت خود و مومنان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:  یکی از وظایف مومنان حضور در خط مقدم و فضاهای مجازی است.

وی با بیان این نکته که اکنون ابزارهای ارتباطی در دنیا در دست دشمنان است، گفت: باید ابزارهای و شبکه های اجتماعی را از دشمنان بگیرید و جوانان حزب الهی در این میدان باید حضور فعالانه داشته باشند.

امام جمعه شفت با اشاره به سخنرانی امام خامنه ای در جمع دانش آموختگان سپاه، افزود: وقتی مقام معظم رهبری ایستاده صحبت میکند، این طرز قرار گرفتن حاوی پیام جهاد است .

هاشمی در ادامه این مطلب افزود: مقام معظم رهبری می فرماید باید خرمشهر های پیش روی ایران را آزاد کرد که ممکن است دشمن تصرفش کند و باید جهاد کبیر که همان جهاد علمی است اقدام لازم را مبذول فرمایند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره بر اینکه دشمنان با شبهه پراکنی و حرف زدن علیه قران هدف برچیدن سازکارهای اسلام را دارند، گفت: از هر برنامه ای که جذاب باشد باای اغفال جوانها استفاده میکنند که ضروریسد در مقابل این فتنه ها باستیم.

وی با اشاره بر اینکه باید جلوی تحریفات دینی را گرفت، گفت جامعه حزب الله نباید دست روی دست بگذارند تا حجاب را ببرند و ربا را بیاورند و ما در خواب باشیم.

امام جمعه شفت به لزوم هرچه باشکوه تر شدن مراسم ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: با اینکه فصل کشاورزی است، مردم با پای پیاده به حرم امام خمینی (ره) می روند که نشانه ارادت آنها به امام است.

هاشمی با بیان این نکته که نگرانی امام باید نگرانی ما هم باشد، گفت: نگرانی امام این بود که نباید در پیاده کردن اسلام کوتاهی شود و این باید از دغدغه های ما نیز باشد.

امام جمعه شفت با بیان اینکه فضای مجازی کنونی فضای اختاپوسی است، گفت: ۴۵ میلیون ایرانی از اینترنت استفاده می کنند که ۲۹ میلیون از آنها جوانان و نوجوانان هستند که لازم است مورد توجه و بحث حلقات صالحین قرار گیرد.

خطیب جمعه شفت با تاکید بر اینکه والدین فرزندان باید مراقب اوضاع جامعه باشند، گفت: فضای مجازی هم فرصت ها دارد هم تهدید ها که باید مجاهدانه مراقب بود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه عالم اسلام از آن یک پیکر است، افزود: همه باید در مسیر حرکت اسلام کوشش کنند که اگر بلایی نازل شود همه ی ما غرق می شویم.

وی با بیان اینکه مردم و مسوولین باید تمام قد شعار سال را تحقق بخشند، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در انگلیس خطاب به مستکبران اخلاق را تضمین پایبندی به نتیجه مذاکرات عنوان می کند.

امام جمعه شفت با اشاره بر اینکه آنها اصلا اخلاق را نمی فهمند، گفت: اینکه گفته می شود تعهدات در چارچوب اخلاق اجرا شود غلط است چون اخلاق برایشان مفهومی ندارد.

خطیب جمعه شفت با اشاره بر اینکه انها توافق میکنند اما فریب می دهند، گفت: دوستی آنها مقطعی است و در حین دوست بودن دشمن ما هم می شوند و اقدام انها نقض عهد و نامردی است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره بر اینکه هفته مساجد در پبش است، گفت: با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان ضرورت دارد که مساجد را بیش از پیش آماده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه