رئیس کانون کارفرمایان گیلان:

بخش خصوصی بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت می‌کند، اما نمی‌توانیم طلب خود را از دولت دریافت کنیم

محمدرسول سماکچی صبح امروز در جلسه بزرگداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: تشکیل جلسه مذکور توسط محمدعلی نجفی استاندار گیلان جای قدردانی دارد.

بخش خصوصی بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت می‌کند، اما نمی‌توانیم طلب خود را از دولت دریافت کنیم

به گزارش ۸دی، محمدرسول سماکچی صبح امروز در جلسه بزرگداشت هفته کار و کارگر با اشاره به اینکه نخستین سه‌جانبه‌گرایی نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران به طور رسمی در گیلان تشکیل شده است، اظهار کرد: تشکیل جلسه مذکور توسط محمدعلی نجفی استاندار گیلان جای قدردانی دارد.

وی یکی از اقدامات بسیار خوب استاندار گیلان را دستور تعمیر و تعریض جاده لاکان ـ شهر صنعتی رشت عنوان کرد و افزود: انتظار داریم تعریض و تعمیر جاده مذکور تا لاکان ادامه پیدا کند، زیرا ۹۰ درصد از خودروهای شهر صنعتی رشت از این مسیر تردد می‌کنند.

رئیس کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه مشکلات تولید و صنعت کشوری است، تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی با نمایندگان کارگران و مسئولان استانی مشکلی ندارند و مشکلات ما عمومی و کشوری است.

سماکچی، برطرف کردن مشکل تسهیلات و رکود را نیازمند عزم ملی خواند و بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان به واحدهای تولیدی در گیلان فشار وارد نکنند.

وی به تهدید شرکت گاز گیلان مبنی بر قطع گاز یک واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت اشاره کرد و گفت: شرکت مذکور بدهی خود به شرکت گاز گیلان را تقسیط کرده و ماهانه ۱۷ میلیون تومان پرداخت می‌کند اما با این وجود می‌خواهند گاز این واحد را قطع کنند.

رئیس کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به طلب ۴۰ میلیارد تومانی شرکت سبحان دارو از شرکت‌های پخش دارو، خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های پخش دارو ۲۰ میلیارد تومان بدهی سررسید شده به شرکت مذکور دارد و اعلام کرده تنها از دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۴ میلیارد تومان طلب دارد.

سماکچی به دریافت بیشترین تسهیلات و پرداخت سود بی‌سابقه در سال گذشته به بانک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ۶۰ میلیارد تومان از شرکت‌های پخش دارو طلب داریم، اما به دلیل اینکه نمی‌توانند طلب خود را از دولت دریافت کنند به ما فشار وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت بدهی خود به واحدهای تولیدی را پرداخت کند چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد، یادآور شد: بخش خصوصی بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت می‌کند، اما نمی‌توانیم طلب خود را از دولت دریافت کنیم.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه