رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان:

نحوه پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشخص شود

سماکچی با بیان اینکه تامین اجتماعی در این دولت هم مورد بی مهری قرار گرفت گفت: از دولت و نمایندگان مجلس انتظار داریم نحوه پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را در بودجه سال ۱۴۰۱ مشخص کنند.

نحوه پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشخص شود

به گزارش ۸دی،محمد رسول سماکچی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست و به کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق دارد اظهار داشت: بارها در دولت قبل گفتیم دولت بدهی فراوانی به تامین اجتماعی دارد اما از پرداخت آن سر باز می‌زند و امتناع می‌کند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان مجمع و سهامداران را شرکای به حق تامین اجتماعی خواند و تصریح کرد: با تمام این منوال و  به هر شکلی بود، این سازمان توسط دولت‌ها غصب شده و به زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آمده است و به جای اینکه هیئت امنا و مجمع واقعی رئیس سازمان را تعیین کنند وزیر این کار را انجام می‌دهد.

سماکچی با بیان اینکه دولت‌ها نمی‌خواهند سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی را از دست بدهند و تمایل دارند همچنان حیاط خلوت دولت باشد افزود: متاسفانه چنین مسیر و رویکردی سازمان تامین اجتماعی را از اهداف اولیه و مهم صاحبان اصلی‌‌اش دور کرده است.

وی خطاب به حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث نحوه اعمال مدیریت بر این سازمان و چالش بزرگ بدهی‌های انباشته و سنواتی دولت ابراز داشت: حالا که وزیر به نگهداری سازمان تامین اجتماعی اصرار دارد بنابراین لازم است اولا نسبت به دریافت بدهی دولت اقدام کند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان ادامه داد: انتظار داشتیم به مانند بودجه سال ۱۴۰۰ به طور واضح و صریح مبلغ بدهکاری که دولت باید در سال ۱۴۰۱ به تامین اجتماعی پرداخت کند در بودجه مشخص شود اما می‌بینیم متاسفانه در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، ماده‌ای که نشان دهد دولت مصمم است مبالغی از بدهی را پرداخت کند وجود ندارد.

سماکچی با تاکید بر اینکه مبلغ ۸۹ هزار میلیارد بودجه امسال که قرار بود با فروش املاک و واگذاری سهام به تامین اجتماعی پرداخت شود تاکنون کاملا محقق نشده است یادآور شد: تأمین اجتماعی تکیه‌گاهی برای قشرهای کارگر، کارفرما، بازنشستگان و در نتیجه تولید ملی است اما اتفاقات ناگوار و تصمیمات اشتباه باعث شده این نهاد به تدریج از اهداف خود دور شود.

وی ضمن هشدار به نمایندگان مجلس و دولت خاطرنشان کرد: اگر نحوه پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه جدید اضافه و مبالغی به صندوق تامین اجتماعی داده نشود امکان ندارد سازمان تامین اجتماعی قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران باشد و کم توجهی به این موضوع بسیار حساس و مهم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه