افشاگری انتخاباتی در زمانیکه نیاز به آرامش است/ آیا به دنبال ۸۸ دیگری هستند؟!

«هجمه به تک تک اعضای هیئت نظارت در شهرستان و استان»، «تحت فشار قراردادن آنان»، «فشار و ارعاب» و… همه نوعی پیش داوری و فشار قرار دادن شورای نگهبان در لاهیجان و سیاهکل و استان گیلان است که در یکی از نوشته ها از مردم و طرفداران خود می خواهد که «همه کار کنند تا یکی رد بشود».

افشاگری انتخاباتی در زمانیکه نیاز به آرامش است/ آیا به دنبال ۸۸ دیگری هستند؟!

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، هرچه که به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیکتر می شویم، حساسیت ها بیشتر و بیشتر می شود.

همزمان با بیانات امام خامنه ای(حفظه الله)، یکی از کاندیداها در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل مباحثی را مطرح ساخته که بیشتر شبیه نامه بدون امضای هاشمی به رهبر انقلاب و گویی پیش بینی آنچه که می خواهد و یا میداند و یا برخی از نزدیکان در سر می پرورانند می باشد و به نوعی به مهم ترین نهاد نظارتی انتخابات که همیشه مقام معظم رهبری بر بی طرفی این نهاد در انتخابات صحه گذاشته است، اتهام تحت تاثیر! قرار گرفتن و مورد فشار! بودن بر رد یا تایید صلاحیت خود را گوشزد میکند!

کاریکاتور روز

«هجمه به تک تک اعضای هیئت نظارت در شهرستان و استان»، «تحت فشار قراردادن آنان»، «فشار و ارعاب» و… همه نوعی پیش داوری و فشار قرار دادن شورای نگهبان در لاهیجان و سیاهکل و استان گیلان است که در یکی از نوشته ها از مردم و طرفداران خود می خواهد که «همه کار کنند تا یکی رد بشود».
فرار به جلو
این حرکت سیاسی در زمانی اتفاق می افتد که هیئت های نظارت در شهرستانها و استان در آرامش کامل و با منابع قوی و مستندی که در دست دارند در حال بررسی نهایی کاندیداها و داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری هستند و با این گفته ها، شأن شورای نگهبان قانون اساسی را آنقدر همصدا با بی بی سی انگلیس و صدای آمریکا و دشمنان نظام مقدس مهوری اسلامی ایران پایین می آورند و میخواهند بگویند که انتخابات با جانبداری نهادها و ارگانهای خاص صورت میگیرد!

کشور ما در شرایطی است که همه مخالفین قسم خورده داخل و خارج می خواهند بهترین حضور مردم را در انتخابات با تردید و زیر سوال بردن نهادهای مقدس تخریب کنند. این اظهار نظر در حوزه ای انجام می شود که کاندیداهای آن بارها تایید و البته رد صلاحیت و یکبار هم بخاطر دخالت شدید مدیران و خرید رأی گسترده انتخابات آن شهر ابطال شده است جای سوال و تعجب دارد!
چند سوال وجود دارد که بهتر است به جای مغلطه و شلوغ کاری سیاسی به آن ها پاسخ هم داده شود.
-اینکه مردم را تحریک به افشاگری علیه یک کاندیدا(البته فعلا یک نفر و در آینده ….) و تحت فشار قرار دادن تک تک اعضای هیئت نظارت می کنید به چه معناست؟
اینکه به یک کاندیدا اتهام زده می شود که تو در رد صلاحیت ها دخالت داری به چه معنا است؟! آیا این حرف زیر سوال بردن شورای نگهبان نیست که عنوان می کند تحت تاثیر افراد است؟
گوشمالی دادن سیاسی و حقوقی
تحریک مردم همانند سال ۸۸ و اینکه تحریک به اغتشاش و گوشمالی دادن نیروهای مومن و مذهبی چه پیامدهایی میتواند داشته باشد؟!
آیا شما به رای شورای نگهبان تمکین می کنید؟

پس از رد صلاحیت یک کاندیدا در مجلس هشتم، چه اتفاقاتی افتاد و چه حرفهایی گفته شد؟
چرا عدم حضور مردم در پای صندوق های رای بعضی ها را مانند ضد انقلاب خوشحال کرد؟
علت ابطال انتخابات در مجلس هفتم چه بود؟ پس از آن چه حرف هایی گفته شد؟ قرار بود که طرفداران کجا بروند؟ آیا این تحریک بود، یا تمکین به رأی شورای نگهبان؟

وقتی رئیس وقت شورای نگهبان گیلان «دخالت گسترده مدیران و… درانتخابات و در شهریورماه ۸۶ می گوید و تذکر می دهد اگر وضع به همین ترتیب باشد انتخابات در این دو شهرستان با مشکل مواجه خواهدشد»! چرا برخی به تذکرات گوش نکردند؟
چه اتفاقی افتاد که در روز رأی درب ستاد یک کاندیدا توسط نیروهای امنیتی و مردم شکسته می شود تا جلوی خرید و فروش آراء گرفته شود؟
چه کسی خلاف قانون انجام میدهد؟
آیا شورای نگهبان نمیداند که همه بسیج شده اند تا یک اتفاق بیافتد؟
چرا فضای آرام بوجود آمده در انتخابات پیش رو را که حاصل خون دل خوردن های رهبر معظم انقلاب بعد از آن فتنه که هنوز هزینه های آن به فرمایش معظم له جبران نشده است را میدهیم باید برهم زد تا مردم با آرامش تصمیم نگیرند؟
به نظر میرسد خود را پاک جلوه دادن و شلوغ کاری های سیاسی و اینکه همه را اصولگرا و پایداری نشان دادن و خود را تنها ناجی مردم دانستن نوعی فریب مردم باشد. البته شما باید پاسخ دهید که سرانجام به کدام جناح و اصول و ایده پایبندید؟

مهم ترین کلام

معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در مورد شرایط تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی چنین می فرمایند:

«نصیحتی است از پدری پیر به نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شؤون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است اگر در تبلیغات، حریم مسائل اسلامی رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می شود . باید سعی شود که خدای ناکرده به کسی توهین نگردد و در صورتی که رقیب انتخاباتی به مجلس راه نیافت، به دوستی و برادری – که چیزی شیرین تر از آن نیست – لطمه ای نخورد .» (۱)

حضرت امام (ره) خطاب به نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها چنین می فرماید:

«همه این امور اعتباری و زودگذر است و همه در محضر حق هستیم و آنچه در صحیفه کردار ما ماندنی است اعمال و رفتار ما و آنچه موجب سعادت و جاودانگی ما می شود، صفای معنویت و ثمرات خلوص بندگی است، و ما نباید خلوص عمل و جامعه اسلامی خودمان را به زنگار کدورت ها و اختلافات آلوده کنیم و رقابت های انتخاباتی هم هرگز نباید موجبات تفرقه و جدایی را فراهم نماید .» (۲)

حضرت امام (ره) درباره وظیفه شورای نگهبان چنین می فرماید:

«اعضای محترم شورای نگهبان – ایدهم الله تعالی – را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند . . . من به آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . . . لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم . . . و به شورای نگهبان تذکر می دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خدای متعال اتکال کنید .» (۳)

امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز چنین می فرمایند: سخنان کاندیداها باید واقعی، صمیمی، متکی بر اطلاعات درست و صادقانه باشد.
ایشان خاطرنشان کردند: کاندیداهای ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند، هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت در مورد خودشان.

۱- صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۱۹۴ .

۲- صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۲۱۵ .

۳- صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۲۸۰ .

۴-  دیدار با رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی(۱۳۹۲/۰۳/۰۸) .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه