لغو مجوز نانوایی و قطع سهمیه آرد در انتظار نانوایان استفاده کننده از جوش شیرین

معاون سیاسی فرمانداری تالش در جلسه کمیسیون آرد و نان گفت : تعطیلی مغازه،قطع سهمیه آرد و لغو مجوز نانوایی در انتظار نانوایان استفاده کننده ازجوش شیرین است.

لغو مجوز نانوایی و قطع سهمیه آرد در انتظار نانوایان استفاده کننده از جوش شیرین

به گزارش ۸دی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش در جلسه کمیسیون آرد و نان شهرستان گفت : تعطیلی مغازه ، کسر یا قطع سهمیه آرد و لغو مجوز نانوایی در انتظار نانوایان استفاده کننده ازجوش شیرین است.

سید جلال سید محمدی عصر روز یکشنبه در جلسه کمیسیون آرد ونان شهرستان تالش با گلایه از عدم ارتقاء کیفیت نان عرضه شده به مردم بر نظارت مستمر بر نحوه پخت وعرضه نان تاکید کرده و گفت:تامین امنیت و ارزاق مردم دو اصل اساسی و اولویت کار مسئولان شهرستان است لذا مماشات با نانوایی های متخلف و عدم سختگیری به بهانه های واهی موجب تضییع حقوق مردم می شود و ما باید بدون لحظه ای شک و تردید به وظیفه خود همانا صیانت از حقوق شهروندان عمل نماییم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با بالا رفتن میزان استفاده از جوش شیرین درنانوایی ها، سلامت جسم و جان مردم در تهدید است لازم است نظارت جدی تری بر نحوه پخت نان در سطح شهرستان صورت گیرد.
سید جلال سید محمدی گفت : با نانوایی های متخلف در استفاده از جوش شیرین یا سایر افزودنیهای غیر مجاز به نان شدیدا برخورد نموده و ضمن تعطیلی مغازه اقدام به کسر یا قطع سهمیه آرد و یا لغو مجوز نانوایی خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش افزود : به جهت مصرف بالای نان در سطح شهرستان و قرار گرفتن این مواد غذایی در رأس سبد کالایی خانواده ها، این ماده با ارزش غذایی باید از کیفیت بالا و نحوه پخت سالم و بدون استفاده از جوش شیرین به دست مصرف کننده برسد.
وی ادامه داد: مسئله بهداشت نانوایی های سطح شهرستان از دیگر موضوعاتی است که باید هرچه بیشتر و بهتر مورد توجه و بررسی مسئولان بهداشت قرار بگیرد.
سید محمدی با تاکید بر نظارت بیشتر بر عملکرد نانوایی ها در تولید نان، افزود: از اولویت های مهم حقوق شهروندان استفاده از موادغذایی با کیفیت است که در این راستا مسئولان اجرایی به عنوان خادمان و نمایندگان مردم باید نظارت و بررسی بیشتری در بازار داشته باشند.
سید محمدی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از نانوایی های سطح شهرستان، بیان کرد: طی بازدیدهای اخیر از خبازی های شهرستان و نظرسنجی و گفت و گو با مردم توانستیم تا حدود زیادی نسبت به روند اجرای امور نانوایی ها و نوع برخورد فروشندگان نظارت و پیگیری داشته باشیم و انتظار می رود اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و اتحادیه نانوایان نیز باید علاوه ‎بر بازدیدهای مجموعه فرمانداری به صورت مستمر و باجدیت هرچه بیشتر بازدیدهای مشترکی را از خبازی های شهرستان انجام داده تا از هرگونه تخلفات در زمینه های مختلف جلوگیری شود.
معاون فرماندارتالش در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم شناسایی متخلفان در حوزه آرد و نان ، خاطرنشان کرد: شورای آرد و نان این شهرستان باید در راستای شناسایی متخلفان این حوزه اقدامات مؤثری انجام داده و برخورد قاطع و بازدارنده با این گروه را اولویت کاری خود قرار دهند.
سید محمدی تقدیر و تجلیل از نانوایی های بدون تخلف و خوب را در جهت تشویق دیگر نانوایی ها ضروری دانست و گفت: نانوایی ها باید با پیگیری و نظارت اتحادیه آرد و نان نسبت به تامین نان باکیفیت و مطلوب نهایت سعی و همکاری را در این راستا داشته باشند.
گفتنی است در پایان این جلسه اعضاء شورا ضمن بیان دیدگاه ها نسبت به بهبود کیفیت نان در سطح شهرستان و بررسی موضوع و ارتقاء آن تا سطح ایده آل و رضایت شهروندان، نسبت به مشکلات این صنف و وضعیت شاغلان در نانوایی ها تصمیماتی اتخاذ کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه