عملکرد اداره اوقاف استان گیلان در کمک به حوزه‌های علمیه ضعیف است

وی درباره عملکرد اوقاف در زمینه وقف، خاطرنشان کرد: گیلان سومین استان در موقوفات در کشور است و اداره اوقاف باید به نظر واقفان عمل کند و تذکر می‌دهم در این زمینه عملکرد اوقاف استان را ضعیف می‌دانم.

عملکرد اداره اوقاف استان گیلان در کمک به حوزه‌های علمیه ضعیف است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده‌پاشاکی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، دوری از گناهان و انجام واجبات دینی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بد و خوب را تشخیص دهیم باید تقوا داشته باشیم.

وی سیره تربیتی حضرت محمد(ص) در خانواده را مهم خواند و گفت: امروز با تبلیغات مسموم دشمن تربیت فرزندان دچار مشکل شده است.

خطیب موقت رشت با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، گفت: این امام همام فرمودند، باید واجبات دین را به فرزندان آموخت زیرا اولاد نسبت به والدین حق دارد و آموزش قرآن از وظایف پدر و مادر به فرزندان است.

وی وظیفه والدین را تربیت خوب فرزندان دختر و پسر ذکر کرد و افزود: اسلام برای انسان کرامت قائل شده است.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی تصریح کرد: فرزندان را باید گرامی بداریم و بهترین اد‌ب‌ها که ادب قرآنی و اسلامی است، را به آنها آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه والدین باید مسیری که به سعادت فرزندان منتهی می‌شود را به فرزندان خود بیاموزند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند، فرزندان خود را امر به نماز کنید تا با واجبات دین و عبادت‌های اسلام آشنا شوند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه قبل از اینکه فرزندان منحرف شوند باید آنها را خوب تربیت کنیم و رعایت عادلانه با کودکان داشته باشیم، یادآور شد: محبت باید با عدالت بین فرزندان برقرار شود.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده، اظهار کرد: هفته آینده شهادت امام حسن عسکری(ع) و پس از آن آغاز امامت امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه هنگام غیبت امام زمان(عج) باید به فقیه عادل جامع شرایط اقتدا کنیم، تصریح کرد: ولی‌فقیه انتصابی بوده که خدا و امام(ع) برای ما مشخص کرده‌اند.

خطیب موقت رشت ولایت ولی فقیه را برگرفته از ولایت امام معصوم(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه امتداد ولایت پیامبر اکرم(ص) است.

وی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) تعداد ۸ هزار نفر در گیلان تقدیم انقلاب اسلامی شد، به همین منظور مردم این استان و ایران از جنگ و سختی‌ها خسته نمی‌شوند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی به فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: اگر در جامعه‌ای وحدت حاکم باشد می‌تواند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه باید زیر چتر ولایت وحدت داشته باشیم، افزود: در زمان غیبت امام زمان(عج) باید حول محور  ولایت‌فقیه وحدت داشته باشیم.

امام جمعه موقت رشت متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی از تاکتیک غیر مشروع «تفرقه بینداز و حکومت‌کن»، استفاده کردند به همین منظور جامعه نیاز به دانشگاه و علوم حوزوی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری حوزویان و دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند دشمن به دنبال نفوذ است و تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را ایجاد کردند بنابراین دانشگاهیان و حوزویان باید هوشیار باشند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی، به حماسه ۹ دی اشاره کرد و یادآور شد: مردم گیلان در فتنه سال ۸۷ در هشتم دی‌ماه یک روز زودتر به میدان آمدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نقش محوری در خاموش کردن فتنه سال ۸۸ داشتند و بصیرت مردم و تبعیت از ولایت عامل مهار آتش فتنه بود.

به گفته خطیب موقت رشت، دشمن در دیگر کشورها انقلاب مخملی را ایجاد کرد اما غافل از این بود که ملت ایران با بصیر و ولایتمدار است.

وی با تصریح بر اینکه در فتنه سال ۸۸ به مقدسات مردم توهین کردند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در ۹ دی به همه فهماند که باید به قانون احترام گذاشت.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی، در ادامه به آغاز ثبت‌نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: ملت ایران نمایندگان اصلح را انتخاب می‌کنند و اصل مهم در انتخابات، مشارکت حداکثری است.

* دست آشکار آمریکا و صهیونیست در فاجعه شیعه‌کشی نیجریه و آذربایجان/عملکرد ضعیف اوقاف گیلان 

وی با اشاره به فاجعه شیعه‌کشی مسلمانان در نیجریه و جمهوری آذربایجان، گفت: این امر به منظور اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی بوده و دست آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی در این قضیه واضح و مشخص است.

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: کارشناسان اعتقاد دارند عصبانیت استکبار به دلیل اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی(ع) است.

وی درباره عملکرد اوقاف در زمینه وقف، خاطرنشان کرد: گیلان سومین استان در موقوفات در کشور است و اداره اوقاف باید به نظر واقفان عمل کند و تذکر می‌دهم در این زمینه عملکرد اوقاف استان را ضعیف می‌دانم.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی متذکر شد: پیرو تذکر آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، عملکرد اداره اوقاف این استان در عمل به نیت واقفان و کمک به حوزه‌های علمیه ضعیف است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه