فاجعه دلخراش «منا» از بی کفایتی آل سعود است/ اگر سپاه، ارتش و بسیج نبود انقلاب محفوظ نمی ماند

امام جمعه رشت با اشاره به فتنه انگیزی آل سعود در جریان مناسک حج، گفت: ناامنی درمناسک حج با فاجعه دلخراش مرگ بیش از هزار نفر به بی کفایتی آل سعود بر می گردد.

فاجعه دلخراش «منا» از بی کفایتی آل سعود است/ اگر سپاه، ارتش و بسیج نبود انقلاب محفوظ نمی ماند

به گزارش ۸دی به نقل از دیار باران، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهرستان رشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فاجعه دردناک کشته شدن حجاج در سرزمین «منا»، اظهار کرد: حج از واجبات دین و از ستون های اسلام است.

وی با بیان اینکه حج پرچم و نشانه حق برای اسلام است، اظهار کرد: اگر مکه باشد اسلام سرپامی ماند زیرا مراجع، علما، نخبگان و اندیشمندان مشکلات اسلام را در این کنگره عظیم بررسی می کنند و از ترکیه تا یمن کشورهای اسلامی در این اجتماع حضور دارند.

امام جمعه رشت، تأکید کرد: حج انسان را از نازپروری بیرون می آورد و انسان را مکلف به اعمال واجب می کند.

قربانی با اشاره به فتنه انگیزی آل سعود در جریان مناسک حج، ادامه داد: ناامنی درمناسک حج با فاجعه دلخراش مرگ بیش از هزار نفر که متاسفانه گیلانی ها هم در آن سهم دارند به بی کفایتی آل سعود بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این زائران جانباخته مانند ابراهیم خلیل، پیامبر (ص) و یارانش برای مناسک حج رفتند تاتوشه آخرت کسب کنند، افزود: آن ها میهمان خدا هستند و بخاطر بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود کشته شدند.

قربانی با بیان اینکه خدامی داند اگر رهبری امام و تبعیت مردم از ولایت فقیه نبود آتش جنگی که قدرت هابه جان ایران انداختند، خاموش نمی شد، گفت: اگر سپاه، ارتش و بسیج نبود دیگر انقلابی نداشتیم.

وی با بیان اینکه ارزش ها زیر سایه مقام معظم رهبری محفوظ است، ادامه داد: انقلاب های دیگر فقدان رهبری و وحدت کلمه اند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه ولایت مداری در ایران موج می زند، خاطرنشان کرد: رییس جمهور دانشمند ما هم در نیویورک با پیام رهبر انقلاب نسبت به فاجعه بزرگ «منا» واکنش نشان داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه