رفسنجانی در دهه ۹۰ عمرش هم درپی کاندیداتوری است

طیفی از ضدانقلاب و بدخواهان که با همراهی جماعتی غافل، برای بزرگانی همچون آیت الله جنتی و سن و سال ایشان انواع مطالب سخیف و طنزآلود را به کار می برند، اما زمانی که به رفسنجانی می رسند، مهر سکوت بر لبان خود می زنند.

رفسنجانی در دهه ۹۰ عمرش هم درپی کاندیداتوری است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، اکبر هاشمی رفسنجانی در آستانه ۸۲ سالگی، بازهم هوس کاندیداتوری در انتخاباتی دیگر را در سر دارد؛ انتخاباتی که با توجه به سن و سال او، احتمالا آخرین فرصت برای حضور در عرصه ای است که در آن به رای مردم نیاز هست.

رییس تشخیص مصلحت برخلاف روال ۱۶ سال قبل که هربار بازی “می آیم، نمی آیم” به راه می انداخت، این بار چندماه قبل از انتخابات، رسما اعلام کاندیداتوری نمود؛ هرچند چاره ای هم جز این نداشت چراکه روند بررسی صلاحیت کاندیداتورهای مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است.

براساس این گزارش، رفسنجانی که طی ۱۶ سال گذشته، فقط یکبار آن هم در انتخابات خبرگان موفق به کسب اعتماد مردم شد و در انتخابات های دیگر، اعم از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، یا با عدم اقبال مردمی روبرو گشت و یا نتوانست از فیلتر تایید صلاحیت شورای نگهبان عبور کند، می خواهد یکبار دیگر خود را در مظان رای ملت قرار دهد.

اگرچه مجلس خبرگان رهبری یک نهاد بالادستی غیراجرایی و غیرسیاسی و جناحی در کشورمان به حساب می آید و به جهت اهمیت آن، باید همچنان اینگونه باقی بماند، اما مدتهاست که اخبار تحرکات رفسنجانی جهت حضور خود و طیفی از روحانیون همسو با او، در محافل رسمی و غیررسمی شنیده می شود.

رفسنجانی در دهه 90 عمرش هم درپی کاندیداتوری است

مجلس خبرگان اما برای رفسنجانی یک نکته حایز اهمیت دیگری هم دارد و آن اینکه، این مجلس در حال حاضر تنها موقعیت مردمی او است و اگر آن را از دست بدهد و نتواند با رای مردم، مجددا عضو مجلس خبرگان شود، در واقع آخرین سنگر حمایت مستقیم مردمی خود را نیز از دست خواهد داد.

این مساله برای فردی که از ابتدای انقلاب تمام پست هایی همچون سرپرست وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، جانشین فرماندهی کل قوا، ریاست و نیابت رییس مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را تجربه نموده، قدری سخت به نظر می رسد.

او تاکنون با دو “نه” بزرگ مردمی در انتخابات مجلس ششم (سال ۷۸) و ریاست جمهوری نهم (سال ۸۴) مواجه شده است و دریافت یک “نه” دیگر می تواند به منزله رسیدن رفسنجانی به پایان خط در سپهر سیاسی – مردمی کشورمان تلقی شود.

جالب اینجاست که طیفی از ضدانقلاب و بدخواهان که با همراهی جماعتی غافل، برای بزرگانی همچون آیت الله جنتی و سن و سال ایشان انواع مطالب سخیف و طنزآلود را به کار می برند، اما زمانی که به رفسنجانی می رسند، مهر سکوت بر لبان خود می زنند و فراموش می کنند که او، در دهه ۹۰ عمرش، همچنان برای حضور در فضای سیاسی کشور تلاش می کند.

عدد سن رفسنجانی البته با این تبصره به ۸۲ سالگی می رسد که اگر مطالب مندرج در شناسنامه، به جهت قدمت آن، صحیح باشد.

به هرحال، باید این چندماه را نیز به انتظار نشست و مشاهده کرد که آیا مردم، این بار به او برای حضور در مجلس خبرگان اعتماد می کنند و رای خواهند داد یا به سرنوشت انتخابات های ۱۶ سال گذشته مبتلا خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه