سران فتنه نقشه انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی را اجرا کردند/ حماسه ۸دی دشمنان انقلاب را به زانو درآورد

عضو شورای شهر رشت گفت: سران فتنه در سال ۸۸ با هدف براندازی نظام، نقشه انگلیسی و آمریکایی و صهیونیستی را در کشور اجرا کردند ولی با روشنگری مقام معظم رهبری مردم به صحنه آمدند.

سران فتنه نقشه انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی را اجرا کردند/ حماسه ۸دی دشمنان انقلاب را به زانو درآورد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح مشرق، مهندس مجید رجبی‌ویسرودی عضو هیئت شورای اسلامی شهر رشت، کارشناس ارشد مهندسی عمران و عضو سازمان نظام مهندسی گیلان است، وی یکی از اعضای شورای رشت بود که تا یک قدمی شهردار شدن کلانشهر رشت نیز پیش رفت و جزو گزینه‌های نهایی شورانشینان کلانشهر رشت بود ولی قبل از پایان ماراتون انتخاب شهردار از حضور در جمع کاندیداهای نهایی انصراف داد.

مجید رجبی ویسرودی را شورانشینان و مردم رشت به صراحت لهجه، وفاداری و عهدمداری میشناسند، فردی که در دوسال گذشته نشان داد “صداقت با مردم” مهمترین رمز موفقیت مسئولان است.

در نشستی صمیمی با مهندس مجید رجبی ویسرودی عضو شورای اسلامی شهر رشت به گفت و گو نشستیم، گفتگویی که از رشت آغاز شد و گاهی مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی را درنوردید؛ گفتگوی صمیمی که با هم میخوانیم:

*مهندس رجبی ویسرودی خودتان را آنطوری که دوست دارید برای مخاطبان معرفی کنید:

مجید رجبی ویسرودی هستم، عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت و کارشناس ارشد عمران از دانشگاه گیلان.

*مهمترین دلایل موفقیت کار شورایی را در چه می دانید؟

همدلی و همزبانی که فرموده مقام معظم رهبری است کلید و محور رفع تمامی مشکلات در تمامی سطوح است، شعار سال مقام معظم رهبری مربوط به یکسال و آنهم فقط بدنه دولت نیست بلکه راهبرد همه سالهاست و مردم و مسئولان بوده و باید به آن توجه تعمیقی داشت تا بتوانیم موفق شویم، همدلی و همزبانی یعنی موفقیت، دوری از سیاست زدگی و حاشیه و نویدی برای توسعه شهرها.

*به عنوان یک فعال اقتصادی تحریم ها چه آثاری بر اقتصاد کشور داشته است؟

سئوالتان بسیار جامع است، بگذارید کمی سئوالتان را اصلاح کنم؛ چراکه معتقدم انقلاب اسلامی نشان داده با اتکا بر فرزندان متخصص و متعهد و راهبری مقام معظم رهبری تحریم ها و تهدیدها را در هر حوزه ای که اراده کرده به فرصتی بی بدیل تبدیل کرده است.تحریم ها چه به صورت یک جانبه وچه چند جانبه از زمان انقلاب اسلامی ایران هسته اصلی سیاست ایالات متحده در قبال ایران بود.ازآنجا که تفکر ،فرهنگ وعقایدمذهبی ایرانیان مخالف تسلیم شدن می باشداین امر منجر به شتاب بخشیدن در تمامی زمینه ها علی الخصوص بخش هسته ای گشته است.

به عنوان یک دانشگاهی و فعال اجتماعی معتقدم حرکت در مسیر اقتصادمقاومتی و تکیه بر اقتصاد درون زا رمز موفقیت کشور است؛ باید دولت از تولید حمایت کند و مردم و همه مسئولان می دانند که مشکل کشور تحریم نیست، تحریم ظالمانه دشمن یک حیله برای انحراف کشور از مسیر پیشرفت است و باید همه در این حوزه آگاه باشیم.

*یعنی تحریم ها هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته است؟

ببینید تحریم به خودی خود بی اثر است؛ وقتی نتوانیم راهبرد ضدتحریمی را به خوبی اجرا کنیم آن وقت به مشکل بر می خوریم؛ به نظرم وقتی مقام معظم رهبری راهبرد “اقتصاد مقاومتی” را مطرح کردند این مسئله فصل الخطاب است. همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم؛ عامیانه تر بگویم وقتی می گوییم تحریم، اقتصاد مقاومتی پادزهر تحریم است.

ببینید امروز در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام حرف نخست را چه کشوری می زند؛ امروز جمهوری اسلامی ایران اثرگذارترین کشور جهان به اعتراف دوست و دشمن است، بس اگر تحریمها اثرگذاری آنچنانی داشت باید امروز منزوی ترین کشور بودیم؛ همه می دانند کشوری که ولایت فقیه دارد از تحریم و تهدید دشمن نمی ترسد بلکه دشمن را به زانو در می آورد.استقامت وپایداری ملت ایران در تمامی زمینه ها باعث گشته مشاوران وزارت امورخارجه به این نتیجه برسند که تغییر روابط بی حاصلی که دردهه های گذشته با ایران داشتندموضوعی است که به آن اشراف نداشته وباید سیاست تحریم ها ی سی وچندساله علیه ایران را مورد بازبینی قرارداده وتعاملی معنادار با ایران برقرار کنند.دراین بین گروهی چه ارزان تمامی ارزشها را زیرپا نهادندوناکام ماندند عاملان اصلی کند شدن توسعه کشور در آن بازه و مدتی بعد از آن بودند که مردم هرگز آنان را که با لباس دوست، مأمور دشمن بودند را نمیبخشند!

 

*یعنی تاثیر فتنه بیشتر از تحریم ها بود؟

ببینید بنده یک شهروند گیلانی هستم و نمی خواهم تحلیل سیاسی ارائه دهم؛ مردم خود آگاهترند؛ سران فتنه در سال ۸۸ با هدف براندازی نظام، نقشه انگلیسی و آمریکایی و صهیونیستی را در کشور اجرا کردند ولی با روشنگری مقام معظم رهبری مردم به صحنه آمدند و حماسه ۸ و ۹ دی شکل گرفت؛ حماسه ای که دشمنان انقلاب را به زانو درآورد؛ ملت هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه کردند ولی هشت ماه فتنه سنگینی خاصی داشت و در غبار فتنه تشخیص دوست و دشمن سخت شده بود تا اینکه مقام معظم رهبری با فرمایشاتشان راهگشا و بصیر مردم شدند و مردم طومار فتنه را در هم پیچیدند.

ببینید الان عربستان و مصر و بسیاری از کشورهای منطقه که تحریم نیستند ولی با ذلت و خاری در مسیر نوکری آمریکا قدم برداشته و غربی ها ثروت و عزتشان را به تاراج می برند.

امروز شاهد وحشی ترین حملات از سوی مدعیان خادم الحرمینی به کشور مسلمان یمن هستیم؛ مردم میبینند که عربستان به عنوان متحد آمریکا و اسرائیل در جنگ نیابتی از سوی مستکبران به یمن حمله کرده؛ بس نتیجه میگیریم توحش و کودک کشی حاصل رفاقت با آمریکا است.

*مهمترین رمز توسعه اقتصادی کشور را در چه می بینید؟

ایران اسلامی کشور پرمنابع و دارای نیرو و منابع انسانی است؛ بهترین راه پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی است، خرید کالای ایرانی شاید ساده ترین و پر ارزش ترین کار مردمی برای توسعه کشور باشد؛ ما برای توسعه اقتصادی به دهان دشمن نگاه نمی کنیم بلکه نگاهمان به توان و بازوان و فکر فرزندان ایران اسلامی است.

اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اقتصادی است؛ بسیاری از اندیشمندان و اقتصاددانان ملی و بین المللی در برابر این راهبرد تعظیم کرده اند چرا که مقام معظم رهبری مشی اسلام را در شرایط فعلی برای توسعه کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی تفسیر فرمودند.

*برگردیم به موضوعات شهری؛ مهمترین اقدامات شورا در دوسال گذشته چه بوده است؟

کارهای زیربنایی خوبی در شورای رشت صورت گرفت و مصوبات بسیار مهمی را به شهرداری ابلاغ کردیم، پایان مطالعات ساماندهی رودخانه ها و جذب اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی، راه‌اندازی خانه های محلات، تدبیر برای افزایش و دو برابری کردن بودجه شهرداری برای امسال، اجرای عملیات گسترده آسفالت معابر شهری، آغاز به کار پروژه بی آر تی شهر رشت و افتتاح پارک ۷٫۵ هکتاری مفاخر گیلان و پارک ۴۵۰ هکتاری شهر رشت که در حال احداث است.

مصوبات زیربنایی بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و عمرانی نهایی شده که شهر رشت سال‌ها از محاسن اجرای این مصوبات بهره مند خواهد شد.

معتقدم اگر بودجه امسال محقق شود؛ کلانشهر رشت به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود و همه بایدبرای تحقق این مسئله تلاش کنیم.

 

*شایعه هایی مبنی بر استعفایتان از شورای رشت مطرح شده بود؟

برای مردم فهیم شهر رشت احترام خاصی قائلم و بیش از سه دهه علاوه بر خدمت در فومن و شفت به مردم شهر رشت نیز در حد توانم خدمت کردم و خود را خادم مردم گیلان می دانم؛ جلسات متعددی را به دعوت ریش سفیدان، معتمدان و متخصصان فومن و شفت حضور یافتم ؛ معتقدم “خدمت به مردم” در هر لباسی ارزشمند است و تا کنون تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس نگرفته ام.

*یعنی قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را ندارید؟

انشالله در هرجایی که خداوند صلاح بداند و حاصلش عاقبت بخیری باشد آماده خدمتم؛ هنوز تا دوران انتخابات فرصت بسیاری باقی است و تصمیم نهایی موکول به مهلت قانونی است؛ اعتقادی به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ندارم، چراکه معتقدم قانون مداری باید یک اصل مورد احترام برای همه باشد. بس کمی صبر می‌کنیم تا آنچه خیر است اتفاق بیفتد، عضو شورای شهر رشت هستم و تمام فکرم تمرکز برای خدمت در این حوزه است.

سخن پایانی:

برای مردم گیلان بهترین ها را آرزو دارم و امیدوارم دست به دست هم داده و آینده استان را بهتر از گذشته رقم بزنیم….

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سیدعلی
مرگ بر فتنه گران و درود بر مهندس رجبی ویسرودی افتخاری تالشی ره
در حاشیه