معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان:

بیمه‌گذاری محصولات باغی در گیلان تمدید شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: بیمه‌گذاری محصولات باغی در این استان تا پایان سال جاری تمدید شد.

بیمه‌گذاری محصولات باغی در گیلان تمدید شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، پیمان عبداللهی‌فر صبح امروز در گفتگویی با بیان اینکه بیمه گذاری محصولات باغی در گیلان اعم از کیوی، زیتون، پرتقال، گردو، فندق و آلوچه تا ۲۹ اسفندماه امسال تمدید شد اظهار کرد: پیش از این مهلت بیمه‌گذاری این محصولات تا ۱۵ اسفندماه اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه بیمه‌گذاری سایر محصولات دامی، شیلاتی، برنج و چای همچنان ادامه دارد، افزود: کشاورزان گیلان برای خرید بیمه‌نامه می‌توانند به شعب بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه کشاورزی و مراکز منتخب جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان یادآور شد: امکان خرید بیمه‌نامه برای محصولات زراعی و باغی حتی به‌صورت مراجعه غیرحضوری فراهم شده است.

وی عنوان کرد: از اینرو کشاورزان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به نزدیک‌ترین بانک کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۳ هزار کشاورز در استان محصولات خود را بیمه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر برنجکار هستند.

بر اساس آخرین آمار، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام‌زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

سال گذشته؛ ۵۴ هزار نفر محصولات خود را بیمه کرده بودند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه