مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد:

تخفیف سازمان بیمه سلامت برای دهک ۶ به بالا+ فیلم

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ادامه توسعه بیمه همگانی، دهک‌های ۶ تا ۹ در پرداخت حق بیمه خود به ترتیب مشمول تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد.

تخفیف سازمان بیمه سلامت برای دهک ۶ به بالا+ فیلم

به گزارش هشت‌دی، مهدی ناصحی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در بحث بیمه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا وظایف به درستی انجام شود، طعم شیرین بسیاری از اقدامات در بیمه سلامت ازجمله اختصاص بیمه رایگان برای بیش از ۶ میلیون نفر در سال گذشته بار‌ها برای بیمه‌شدگان تکرار شد که به نوعی عدالت‌محوری در حوزه سلامت بود.

وی با اشاره به اینکه برای تمامی بیمه‌شدگان باید برنامه داشته باشیم و خدمات باید در شأن مردم باشد، افزود: افتخارات بیمه سلامت در خدمات‌دهی بسیار است و ما توانستیم بخشی از مشکلات بیمه‌شدگان را مرتفع کنیم، بیمه سلامت با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود در حوزه‌هایی، چون بیماران صعب‌العلاج، پوشش بیمه رایگان اقشار کم‌درآمد جامعه و دهک‌های پایین تا دهک پنجم خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بدون شک دولت در این حوزه به بیمه سلامت بسیار کمک کرد و در این مسیر تدابیر ویژه نیز برای عقد قرارداد جدید با مؤسسات و داروخانه‌ها درنظر گرفته شد، البته منابع و اعتبارات باید به موقع در اختیار ما قرار گیرد؛ تا بتوان خدمات را در شرایط بهتری در اختیار بیمه‌شدگان قرار داد؛ بدون شک اگر منابع تجمیع شود خدمات‌دهی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

ناصحی گفت: در ادامه توسعه بیمه همگانی، از این به بعد سایر دهک‌های جامعه یعنی دهک ۶ تا ۹ نیز در پرداخت حق بیمه خود به ترتیب مشمول تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد. این تخفیف به مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که سالانه تعلق می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بیمه‌شدگان بیمه سلامت از پوشش بیمه رایگان استفاده می‌کنند، عنوان کرد: باید با مدیریت منابع از هدررفت اعتبارات جلوگیری کرد، متأسفانه گاهی تجویز‌های غیرضروری سبب هزینه‌کرد منابع بسیاری می‌شود که می‌توان با خرید راهبردی و توجه به بحث پیشگیری اعتبارات را به درستی صرف کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از خدمات بدون حضور فرد ارائه می‌شود، گفت: به‌عنوان مثال بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌توانند هزینه‌های پرداختی خود را در سامانه‌های بیمه سلامت ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و اسناد به بیمار پرداخت شود. همچنین در بحث بیمه ناباروری و نسخه الکترونیک نیز اقدامات مهمی انجام شد که تأثیرات مثبت آن در رصد عملکرد داروخانه، پزشک و موارد دیگر مشخص است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: رضایت‌مندی مردم با ساماندهی خدمات باید افزایش پیدا کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه