رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ماسال خبر داد:

نجات و رهاسازی گربه جنگلی در ماسال + فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ماسال از نجات یک قلاده گربه جنگلی از تله و تیمار و رهاسازی آن در زیستگاه‌های شهرستان خبر داد.

نجات و رهاسازی گربه جنگلی در ماسال + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حمید سلطان خواه عصر امروز اظهار کرد: یک قلاده گربه جنگلی از تله‌ای در محدوده سکونتگاهی یکی از روستاییان شهرستان ماسال توسط مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان، بدون آسیب نجات یافت و پس از تیمار و اطمینان از سلامت کامل این گونه، در زیستگاه طبیعی‌اش رهاسازی شد.

وی در ادامه افزود: گربه جنگلی یک‌گونه جانوری است که معمولاً تک‌زی بوده و از گونه‌های با وزن کمتر از یک کیلوگرم از قبیل ماهی، انواع جوندگان، پرندگان و تخم آنها، مار، قورباغه، حشرات و از پستانداران کوچک و متوسط به‌اندازه خرگوش تغذیه می‌کند. این گونه در مکان‌هایی با آب کافی و پوشش گیاهی متراکم یا جنگل‌های نزدیک به آب زیست می‌کند. بخش عمده فعالیت این حیوان در روز است و در زیر بوته‌ها و زیر صخره‌ها لانه می‌سازد و یا در لانه متروک جانورانی مثل روباه و تشی ساکن می‌شود. بسیار باشهامت است و با قدرت از بچه‌هایش دفاع می‌کند، شناگر خوبی است گاهی اوقات برای گرفتن ماهی‌ها در آب شیرجه می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ماسال در پایان از احساس مسئولیت دوستداران حیات‌وحش در رابطه با گزارش به‌موقع و عدم آسیب به این گونه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه