معاون بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب:

منتظر حقیقی در راستای برطرف‌سازی ظلم گام بر می‌دارد

معاون بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه منتظر، کسی است که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارد، گفت: این اعتراض دو حالت دارد که در حالت اول کسانی هستند که دعا می‌کنند امام با ظهورش وضعیت را سامان دهد اما منتظر حقیقی کسی است که در راستای برطرف‌سازی ظلم گام بر می‌دارد.

منتظر حقیقی در راستای برطرف‌سازی ظلم گام بر می‌دارد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: امروزه پیروان اهل‌بیت (ع) جامعه مخصوص به خودشان را دارند و این جامعه به عنوان یک جامعه مستقل فارغ از شرق و غرب و چپ و راست محسوب می‌شود و این سعادتی از جانب خداوند نسبت به پیروان اهل‌بیت (ع) است.

 وی به اهمیت جایگاه مهدویت در جوامع مختلف اشاره کرد و گفت: مهدویت حقیقتی است که تمام ادیان و مذاهب به آن اعتقاد دارند و از آن تعبیر به منجی می‌شود.

 معاون بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، تصریح کرد: تمام دیدگاه‌هایی که این اعتقاد را ندارند نیز بحث نهایت تاریخ را مطرح می‌کنند که در آن زمان عدالت برقرار و تمام درگیری‌ها و جنگ‌ها به واسطه حضور منجی پایان می‌یابد.

نشان دقیق مهدویت و ظهور منجی توسط تشیع مطرح شده است

 حجت‌الاسلام تسخیری ادامه داد: نشان دقیق مهدویت و ظهور منجی توسط تشیع مطرح شده است؛ لذا شیعیان به اسم و مشخصات اعتقاد به ظهور امام دارند که با حضورش زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.

 وی در ادامه بر اهمیت مسئله انتظار تأکید کرد و گفت: طبق احادیث، بهترین اعمال انتظار فرج است؛ لذا در این مسیر مواظب باشید دچار یأس، تردید و شبهات نشوید.

 معاون بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به مفهوم فرج و گشایش، بیان کرد: فرج به معنای عام یعنی هر مشکلی سرانجام حل خواهد شد؛ اما انتظار فرج معنایی دیگر دارد و انتظار به معنای عدالت‌خواهی است؛ لذا کسی که پیرو ائمه معصومین (ع) است و ادعای مسلمانی دارد نمی‌تواند نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشد.

منتظر حقیقی در راستای برطرف‌سازی ظلم گام برمی‌دارد

 حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه منتظر، کسی است که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارد، گفت: این اعتراض دو حالت دارد که در حالت اول کسانی هستند که دعا می‌کنند امام با ظهورش وضعیت را سامان دهد؛ اما منتظر حقیقی کسی است که در راستای برطرف‌سازی ظلم گام برمی‌دارد.

 فلسفه عدالت‌خواهی انتظار منجی است

 وی در پایان خاطرنشان کرد: فلسفه عدالت‌خواهی انتظار منجی است و تا زمانی که عدل نباشد همواره تقابل پابرجاست لذا در این راستا نیازمند تلاش در جهت تربیت و تزکیه نفس و دفاع از حق مظلوم هستیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه