استاندار گیلان:

وضعیت مدیریت کارخانه «فولاد خزر» تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

استاندار گیلان با بیان اینکه حمایت از تولید و در عین حال توجه به نیازها و حقوق کارگران اولویت و مورد تأکید است، گفت: در رابطه با کارخانه فولاد خزر، کارگروه رفع موانع تولید به‌عنوان مطالبه‌گر وارد شده و این شرکت باید ظرف هفته جاری مدیرعامل، هیئت‌مدیره و سهام‌داران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

وضعیت مدیریت کارخانه «فولاد خزر» تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق و عدم پرداخت مطالبات این شرکت مشکلاتی داشت که در سایه بی‌توجهی اکنون میزان مطالبات این شرکت به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

 وی گفت: در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهام‌داران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.

استاندار گیلان در این جلسه از هیئت‌مدیره خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کند.

عباسی با بیان اینکه حمایت از تولید و در عین حال توجه به نیازها و حقوق کارگران اولویت و مورد تأکید است، گفت: هم اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید به‌عنوان مطالبه‌گر وارد شده و این شرکت باید ظرف هفته جاری مدیرعامل، هیئت‌مدیره و سهام‌داران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

 در جذب سرمایه‌گذار و تسهیل سرمایه‌گذاری باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد

وی در بخشی دیگر از این جلسه تأکید کرد: باید سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شده و موانع پیش روی آنها رفع شود و با جذب سرمایه‌گذار و فراهم‌کردن امکانات لازم برای آنها میزان درآمد مردم در استان را افزایش داده و فضا برای توسعه این خطه فراهم شود.

عباسی تصریح کرد: در این بخش و در راستای جذب سرمایه‌گذار و تسهیل سرمایه‌گذاری، باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد تا افرادی که پشت خط مانده‌اند با تأخیر و تعلیق مواجه نشده و منصرف نشوند.

 استاندار گیلان در خصوص مسئله انتخابات نیز با اشاره به فرمایشات مقام رهبری گفت: هرکدام از ما وظیفه‌ای داریم که باید بدون توجه به اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای اجازه سوءاستفاده را از دشمن بگیریم. دشمن به دنبال ناامیدی، دلسرد کردن مردم است؛ اما ما باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات را داشته باشیم .

 وی تأکید کرد: بخشی از جلب مشارکت در بخش تولید و تولیدات رقم می‌خورد؛ لذا باید سعی کنیم مدیریت انرژی داشته باشیم و ملاحظات را در مصرف گاز و برق داشته باشیم تا رضایتمندی آحاد جامعه فراهم آید.

 تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست، گفت: این کارگروه تاکنون ۱۹۸ فقره مصوبه داشت که از این تعداد ١٨۶ فقره نهایی و اجرایی شده و ۶ درصد باقی‌مانده در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال عملیاتی خواهند شد.

وی بیان کرد: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این کارگروه مطرح شد که یکی از مهم‌ترین مصوبات آن مطرح‌کردن مشکل شرکت فولاد خزر است که بود با توجه به بحران ایجاد شده به علت سوءمدیریت و نداشتن برنامه تولید مجموع سهام‌داران با دستور استاندار گیلان در اسرع وقت در مورد این شرکت تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه