کارگران فولاد خزر تجمع کردند

کارگران فولاد خزر در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند. این کارگران با انتقاد از عدم مدیریت درست بر عملکرد کارخانه، خواستار پرداخت حقوق کارگرانی شدند که تعهداتشان به کارخانه را بی کم و کاست انجام داده‌اند.

کارگران فولاد خزر تجمع کردند

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» تعدادی از کارگران کارخانه فولاد خزر صبح امروز مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

 این کارگران مدعی شده‌اند کارخانه فولاد خزر به دلیل عدم مدیریت درست تعطیل شده است و این موضوع منجر به عدم پرداخت چند ماه حقوق کارگرانی شده که تعهداتشان به کارخانه را بی کم و کاست انجام داده‌اند.

در گیلان کسی صدای ما کارگران را نمی‌شنود

 یکی از کارگران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با انتقاد از مدیریت حاکم بر این کارخانه، اظهار کرد: کارگر در بدترین شرایط کاری تعهدی که به کارخانه داشته است را عملی کرده است؛ اما زمان پرداخت حقوق که می‌شود پایین‌ترین میزان را در نظر می‌گیرند این در حالی است که اکنون نزدیک به سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ایم.

 وی با اشاره به تعطیلی کارخانه به دلیل بدهی و قطعی برق گفت: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا مشکل‌مان برطرف شود؛ زیرا حقوق نداده‌اند و انگار که روح مرده در این کارخانه حکم‌فرما است.

 این کارگر با انتقاد از عدم نظارت درست بر عملکرد این کارخانه، گفت: انگار که هیچ‌کسی در این استان نیست! در صنعت این استان، در فرمانداری، در استانداری کسی صدای ما را می‌شنود تا بیاید وضعیت ما را ببیند و شرکت را مجاب به پرداخت حقوق کارگری کند که به خاطر تعهدش در سر زمان مشخص آمده تولید کرده و الان زندگی‌اش به همان حقوقی بند است که درست پرداخت نمی‌شود؟

 وی با بیان اینکه چند ماهه حقوق نگرفتیم چرا یک مسئولی در این استان نمی‌آید بپرسد که چطور زندگی می‌کنیم، بیان کرد: برق کارخانه اخیراً قطع شده و این همه به خاطر سوءمدیریت است.

 به گزارش «هشت‌دی» شرکت فولاد خزر از بزرگ‌ترین کارخانجات فولادی و از بزرگ‌ترین بخش‌های تولید فولاد بخش خصوصی کشور است که در سال ۸۶ با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تولید انواع گازهای صنعتی در شهر صنعتی رشت تأسیس شد.

برق و گاز کارخانه ذوب آهن فولاد خزر اخیراً به علت بدهی‌ قطع شده است و با وجود بدهی‌های بانکی کارخانه تعطیل شده است موضوعی که علاوه بر آسیب در حوزه صنعت گیلان منجر به سردرگمی و بلاتکلیفی کارگران این کارخانه آن هم در آستانه فرارسیدن سال نو شده است.

تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان در گفتگویی در رابطه با وضعیت این کارخانه اعلام کرد: کارخانه ذوب آهن فولاد خزر دارای بدهی بیش از ۱۵۰ میلبارد تومانی به شرکت توزیع برق، بیش از ۳ میلیارد تومانی به شرکت گاز و بیش از ۴۰۰‌ میلیارد تومان‌ بدهی بانکی است.

این در حالی است که یکی از اهداف کارگروه رفع موانع تولید در کشور، برطرف کردن مشکلات کارخانه و جلوگیری از عدم تعطیلی واحدهای تولیدی است. بر این اساس طبق اعلام سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در این کارگروه به مدیران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر اعلام شد که با پرداخت تنها ۷/۵ درصد از بدهی خود کارخانه را از تعطیلی نجات دهند اما همین مبلغ نیز پرداخت نشده است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه