عضو مجلس خبرگان رهبری:

رسانه‌ها نقش آرای مردم در ساختار نظام سیاسی را تبیین کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مطالبه‌گر بوده و بدون اهانت و با داده‌های قوی این کار را انجام دهند، گفت: رسانه باید نقش آرای مردم در ساختار نظام سیاسی را تبیین کند.

رسانه‌ها نقش آرای مردم در ساختار نظام سیاسی را تبیین کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه افزایش سواد رسانه از ضروریات بخش رسانه در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: رعایت اخلاق رسانه‌ای نیز از موارد مهمی است که توسط عده‌ای رعایت نمی‌شود و با دلایل مختلفی نظیر عدم جذب مخاطب آن را رد می‌کنند

 وی با اشاره به اینکه محتوای نظام جمهوری اسلامی دینی و ساختار آن بر پایه حضور مردم است، افزود: بعد از گذشت ۴ دهه دشمنان قصد دارند به جمهوریت و اسلامیت نظام آسیب برسانند؛ لذا مکتب فقهی امامین انقلاب حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسترسازی برای حضور حداکثری مردم راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی است، ادامه داد: حضور حداکثری ضریب امنیت در داخل خصوصاً بین‌الملل را افزایش می‌دهد و این حضور حداکثری در انتخابات برای اعلان جهانی مهم است.

 آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید نسبت به حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام اهتمام بورزند، تصریح کرد: این دو در کنار یکدیگر و تبیین درست نظام سیاسی وظیفه مهم اصحاب رسانه برای پرداختن است.

 دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، ادامه داد: تبیین دستاوردهای انقلاب در این ۴۵ سال توسط اصحاب رسانه راهکار مؤثری در جهت تقویت انگیزه مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

 وی برخورد صادقانه مسئولین با مردم را از دیگر عوامل زمینه‌ساز برای مشارکت حداکثری دانست و افزود: عذرخواهی بابت کم‌کاری‌ها و قصور نیز در این راستا مؤثر است.

 ضرورت امیدآفرینی در برابر سیاه‌نمایی دشمن

 آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت امید آفرینی در جامعه بیان کرد: وقتی می‌بینیم دشمن دنبال ناامیدی است؛ یعنی این یک نقشه و توطئه بوده و در مقابل باید در برابر سیاه‌نمایی آنها امید آفرینی کنیم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه نیازمند مسئولانی هستیم که جهادی کار کنند و نهضت خدمت‌رسانی در جامعه ایجاد شود.

 وی با اشاره به اینکه نامزدها و داوطلبان انتخابات باید از سیاه‌نمایی و تخریب دیگران خودداری کرده و اخلاق را رعایت کنند، بیان کرد: رسانه باید نقش آرای مردم در ساختار نظام سیاسی را تبیین کند.

 آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری باید عاقلانه، دلسوزانه و تخصصی باشد، عنوان کرد: اصحاب رسانه باید مطالبه‌گر باشند؛ اما بدون اهانت و با داده‌های قوی این کار را انجام دهند.

 خبرگان مجلس تشریفاتی نیست

 وی با بیان اینکه خبرگان یک مجلس تشریفاتی نیست و طبق قانون از همه دستگاه‌ها مهم‌تر است، افزود: تعیین و نظارت بر رهبری از وظایف مهم این مجلس است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جلسات خبرگان، درباره مسائل کشور بحث و گفتگو شده و حتی به چالش کشیده می‌شود، ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان با بیانیه و قطعنامه مطالبات خود را مطرح می‌کنند و از وزرا در بخش‌های مختلف دعوت شده و پرسش‌های مختلف گاهی چالشی از آنها پرسیده می‌شود.

 آیت‌الله رمضانی بیان کرد: در جلسه اخیر کمیته تحقیق، مقام معظم رهبری تأکید کردند که اعضا نسبت به برخی نصب‌ها اگر ایرادی هست نظرات خود را منتقل کنند و این کار نیز انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت امام (ره)، بهترین تصمیم درباره مدیریت نظام گرفته شد، افزود: رهبری در این ۳۵ سال به نحو شایسته کشور را مدیریت کرد و نقش رهبری خود را در بحران‌ها نشان داد.

 همواره معتقد به ولایت‌فقیه بوده‌ام

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همواره معتقد به ولایت‌فقیه بوده‌ام، گفت: ادله ولایت‌فقیه را به لحاظ اجتهادی پذیرفته‌ام و از روز اول این مسئله جزء اعتقادات بنده بوده است.

 اطاعت از رهبری را واجب شرعی می‌دانم

 آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: امام و رهبری را ذخیره الهی می‌دانم و اطاعت از ایشان را علاوه بر وظیفه قانونی، واجب شرعی می‌دانم.

 هیچ‌گاه از نام ولایت نان نخورده‌ام

 وی با اشاره به برخی شایعات درباره خود در خصوص موضع‌گیری ضعیف در فتنه ۸۸، بیان کرد: هیچ‌گاه از نام ولایت نان نخورده‌ام و اعتقاد به مقام ولایت دارم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه