مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

۲۰۰ امدادگر جدید به جمعیت هلال احمر گیلان اضافه می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تدابیر دولت برای تأمین نیروی انسانی هلال احمر، گفت: قرار است ۸ هزار امدادگر به استخدام جمعیت هلال احمر در بیایند که در این راستا ۲۰۰ امدادگر به جمعیت هلال استان اضافه می‌شود.

۲۰۰ امدادگر جدید به جمعیت هلال احمر گیلان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» هادی سلیمی‌ ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ۲ هزار و ۵۰۰ شهید دارد، اظهار کرد: گیلان نیز ۱۰۸ شهید امدادگر دارد که در همین راستا مراسم گرامیداشت شهدای هلال احمر برگزار خواهد شد که در آن از دایره المعارف شهدای هلال احمر گیلان رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای هلال احمر سال آینده در تهران برگزار می‌شود، افزود: ستاد یادواره استان نیز در همین راستا تشکیل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه با توجه به آنکه جمعیت هلال احمر ساختار داوطلبانه دارد و آخرین شهید این جمعیت نیز در حادثه تروریستی کرمان بود، ادامه داد: دبیرخانه تدوین دست‌نوشته‌ها و سلوک و منش شهدای کشور به جمعیت هلال احمر گیلان واگذار شد و امیدواریم نقش خود در این باره را به خوبی ایفا کنیم.

سلیمی با اشاره به اینکه ۶۱۰ شعبه امدادی داریم که رسالت جمعیت هلال احمر را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: وظایف و کارهای این جمعیت قابل چشم پوشی نیست و همواره به عنوان یک رکن در تصمیم گیری‌ها حضور دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه قبل از انقلاب ۲ فروند بالگرد در کشور داشتیم که قابلیت عملیات نداشتند، ادامه داد: امروز ۲۳ فروند بالگرد عملیاتی داریم که در گیلان نیز این مجموعه به عنوان پشتیبان سایر نهادها ورود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امدادگری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عضو در سطح کشور داریم، بیان کرد: بیش از ۷۳ هزار امدادگر دارای کارت عضویت داریم که در گیلان نیز بیش از هزار و ۶۰۰ امدادگر دوره‌ دیده خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمات‌رسانی ۴۷۰ خانه هلال در سطح گیلان

سلیمی با بیان اینکه ۴۷۰ خانه هلال در سطح استان گیلان وجود دارد که در این باره رتبه نخست کشوری را داریم، افزود: این خانه‌ها به مثابه یک جمعیت هلال کوچک خدمت‌رسانی می‌کنند و تمامی خدمات حمایتی ما را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار متر انبار امدادی در استان داریم، گفت: ۳۰ خودروی نجات جمعیت هلال در گیلان است که در تصادفات تجهیزات نجات را در اختیار مصدومان و آسیب‌دیدگان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تلاش این جمعیت به منظور کاهش تلفات در سطح جاده‌ها، تصریح کرد: در آینده نزدیک ۶ پایگاه جدید به پایگاه‌های ما اضافه خواهد شد و در هفته هلال احمر به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم حداقل ۲۰ خودروی آمبولانس و خودروی نجات را به ظرفیت فعلی استان گیلان اضافه کنیم.

وی با اشاره به تدابیر دولت برای تامین نیروی انسانی هلال احمر، بیان کرد: قرار است ۸ هزار امدادگر به استخدام جمعیت هلال احمر در بیایند که در این راستا ۲۰۰ امدادگر به جمعیت هلال استان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت ۳۴ مرکز درمانی هلال در کشور، گفت: یک مرکز درمانی نیز در خیابان معلم رشت وجود دارد و به دنبال ساخت یک داروخانه هلال جدید در شرق گیلان هستیم.

کاهش ۷۵ درصدی تلفات در سطح دریا

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۹ هزار و ۱۸۰ عملیات جاده‌ای توسط جمعیت هلال احمر ارائه شده است، افزود: اجرای طرح نوروزی با هدف پیشگیری از حوادث و بهبود رفتارهای ترافیکی مردم را در دستور کار داریم.

سلیمی با اشاره به اینکه در سیل اخیر آستارا با حداکثر رضایت خدمات‌رسانی کردیم، گفت: بیش از ۷۵ درصد کاهش تلفات را در سطح دریا داشتیم که با اعمال سیاست‌های درست رفتاری برای بهره‌گیری از طرح‌های سالم‌سازی دریا به دست آمد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه