«ایرانی‌ها آمدند»؛ روایتی از دلاوری‌های رزمندگان گیلانی

کتاب «ایرانی‌ها آمدند» دو روایت از آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه را روایت می‌کند؛ در بخشی از این کتاب که سفارش نگارش آن از سوی شهید حاج‌قاسم سلیمانی داده شده به بیان چگونگی سپرده شدن عملیات آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین سوریه به رزمندگان لشکر ۱۶ قدس گیلان و شکست محاصره چهار ساله آن می‌پردازد.

«ایرانی‌ها آمدند»؛ روایتی از دلاوری‌های رزمندگان گیلانی

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، نبل و الزهرا دو شهر با فاصله ۵ کیلومتری از یکدیگرند که در ۲۰ کیلومتری حومه شهر حلب قرار دارند. در سال‌هایی که داعش بر شهرهای سوریه سیطره داشت این دو شهر شیعه‌نشین با تلاش نیروهای مردمی مقاومت کردند به نحوی که حدود چهار سال در محاصره تکفیری‌ها قرار گرفتند.

 مردم شهرهای نبل و الزهرا در شرایط سخت و بحرانی قرار داشتند این در حالی بود که هر لحظه خطر سقوط شهر قرار داشت، آن هم در شرایطی که داعش با اقدامات تبلیغاتی‌اش توی دل مردم نبل و الزهرا را خالی می‌کرد که اگر شهرهایتان را بگیریم نوامیستان را به حراج می‌گذاریم.

 حال کتاب «ایرانی‌ها آمدند» به نویسندگی «امیرمحمد عباس‌نژاد» دو روایت از آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا سوریه است؛ بخش اول این کتاب به روایت «احمد حاج محمدطاهر» از مبارزان سوری می‌پردازد و در بخش دوم کتاب عملیات آزادسازی این دو شهر شیعه‌نشین را از نگاه سردار محمدعلی حق‌بین فرمانده نیروهای گیلانی روایت می‌کند.

 در بخشی از این کتاب که نگارش سفارش آن از سوی شهید حاج‌قاسم سلیمانی داده شده به بیان چگونگی سپرده شدن عملیات آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا به رزمندگان لشکر ۱۶ قدس گیلان و شکست محاصره چهارساله آن می‌پردازد.

 در این کتاب آمده است: پس از فتح مناطق شیعه‌نشین، روز ۱۳ بهمن ۹۴ سردار حاج‌قاسم سلیمانی به منطقه عملیاتی آمد و بر پیشانی سردار محمدعلی حق‌بین فرمانده لشکر قدس گیلان بوسه زد و گفت: ما ۴ سال پشت این جبهه گیر کردیم و شما بودید که در خیبر را شکستید.

 گفتنی است کتاب «ایرانی‌ها آمدند»، در ۲۲۸ صفحه از سوی انتشارات خط مقدم روانه بازار نشر شده است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه