عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله:

آمریکا و انگلیس در حمله به یمن حماقت بزرگی را مرتکب شدند

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد جمعه گفت: به‌زودی آمریکا و انگلیس خواهند فهمید که حمله مستقیم به یمن بزرگ‌ترین حماقت آنها در تاریخشان بوده است.

آمریکا و انگلیس در حمله به یمن حماقت بزرگی را مرتکب شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از المیادین، البخیتی گفت: آمریکا و انگلیس در حمله به یمن اشتباه کردند و از تجارب گذشته خود درس نگرفتند.
از سوی دیگر «فضل ابوطالب» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز آمریکا و انگلیس را تهدید کرد و گفت که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و کشورهای متجاوز پیامدها آن را خواهند دید.
از سوی دیگر «نصرالدین عامر» رئیس هیئت اطلاع‌رسانی انصارالله گفت که هرگونه پاسخ یمن به تجاوز متجاوزان را نیروهای مسلح به‌صورت رسمی اعلام خواهند کرد.
آمریکا و انگلیس بامداد جمعه چندین منطقه یمن را هدف حملات متعدد قرار دادند.
مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شده است.
ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس بامداد جمعه در دفاع از تجاوز نظامی به یمن اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملاتی هدفمند علیه تأسیسات نظامی مورداستفاده حوثی‌های یمن انجام داده است.
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: به دستور من نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «چند مقام آمریکایی» گزارش داد که ارتش‌های آمریکا و انگلیس «بیش از ۱۲ سایت مورداستفاده توسط حوثی‌های یمن» را هدف قرار دادند.
این اهداف نظامی شامل مراکز لجستیکی، سامانه‌های دفاع هوایی و اماکن انبار تسلیحات بوده است.
سی. ان. ان نیز گزارش داد که موشک‌های تاماهاوک از سکوهای هوایی، زمینی و زیرسطحی شلیک شدند و هدف از این حملات کاستن از حملات مداوم حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ بود.
این گزارش افزود که اهداف مورد حمله شامل سامانه‌های راداری، محل نگهداری پهپادها و سایت‌های پرواز آنها، انبار موشک‌های بالستیک و کروز و سایت‌های شلیک آنها بود.
معاون اول استاندار صنعا بامداد جمعه در تشریح حملات تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس به صنعا گفت که این حملات تلفات جانی به همراه نداشته است.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه