گوینده رادیو گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

گزارش گیلکی تعامل دوسویه با مخاطبان را تقویت می‌کند

گوینده رادیو گیلان با اشاره به اجرای بازی ملوان انزلی به زبان گیلکی، گفت: با اجرای گیلکی، شنونده بومی به همزادپنداری با رسانه خواهد پرداخت لذا زمانی که به زبان مادری صحبت می‌کنیم، ارتباط و تعامل دوسویه بین مخاطب و رسانه تقویت می‌شود.

گزارش گیلکی تعامل دوسویه با مخاطبان را تقویت می‌کند

کامران جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، اظهار کرد: ایده گزارش فوتبال به زبان شیرین گیلکی قبلاً یک مرتبه در بازی پیکان و ملوان انجام شد که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

وی در ادامه از گزارش بازی تراکتور و ملوان به زبان گیلکی از صدای مرکز گیلان خبر داد و گفت: این بازی به صورت صددرصد گیلکی به سمع و نظر شنوندگان رادیو گیلان خواهد رسید.

گوینده، نویسنده و تهیه‌کننده رادیو گیلان، ادامه داد: بین دو نیمه بازی نیز کارشناسان با زبان گیلکی به آنالیز بازی خواهند پرداخت و در خدمت محمد قدیر بحری کاپیتان اسبق ملوان و کارشناسان داوری خواهیم بود.

جعفری پرداختن به زبان مادری را وجه تمایز شبکه‌های استانی با سراسری اشاره و عنوان کرد: با یک اجرای گیلکی، شنونده بومی به همزادپنداری با رسانه خواهد پرداخت لذا زمانی که به زبان مادری صحبت می‌کنیم، ارتباط و تعامل دوسویه بین مخاطب و رسانه برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبانی در دل روستاها داریم که وقتی مسابقات به زبان محلی پخش می‌شود برایشان جالب توجه خواهد بود.

گوینده رادیو گیلان در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از سایر تیم‌های گیلانی، در حال حاضر فقط گزارش گیلکی مسابقات ملوان به عنوان نماینده فوتبال گیلان در لیگ برتر را در دستور کار داریم تا ان‌شاءالله شاهد حضور سایر نمایندگان فوتبال استان در پیکارهای لیگ برتر باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
احمدیان
زبان گیلکی شرق گیلان و غرب مازندران هم چوب دو سر طلاست جزو موارد ممنوعه صدا و سیمای گیلان و مازندارنه
در حاشیه