معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان خبر داد:

خلق آثار خوشنویسی به مناسبت روز زبان مادری

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان با اشاره به فرا رسیدن روز زبان مادری از برگزاری ویژه برنامه «حیاط روشن رنگ» خبر داد و گفت: تا ۲۵ اسفند آماده دریافت ترانه و تصنیف برای تولید موسیقی از سوی حوزه هنری گیلان هستیم.

خلق آثار خوشنویسی به مناسبت روز زبان مادری

به گزارش ۸دی،« محمود پرحلم» با اشاره به فرا رسیدن روز ۲۱ فوریه که از سوی یونسکو به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی روز زبان مادری نامگذاری شده است، اظهارداشت: سال های گذشته حوزه هنری گیلان در ویژه برنامۀ حیاط روشن رنگ کارگاه‌های‌ مختلفی را از قبیل خوشنویسی، نقاشی، مجسمه‌سازی و… با هدف خلق اثر تجسمی با حضور هنرمندان کشوری برگزار کرده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان افزود: امسال خلق آثار خوشنویسی را به مناسبت روز زبان مادری برگزار می کنیم که پنج تن از خوشنویسان استان مهدی سجودی، صادق زلفی، محمد اکبری‌فر، سیدمحمد آقازاده و خسرو نیکنام، اشعار گیلکی و تالشی هفت تن از شاعران استان را خوشنویسی می کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه روز شنبه( ۲ اسفند) از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود.

پرحلم در ادامه با اشاره به فراخوان ترانه و تصنیف که همزمان با دهه فجر از سوی حوزه هنری گیلان اعلام شده بود، یاد آور شد: فراخوان ترانه و تصنیف برای تولید موسیقی از سوی حوزه هنری گیلان منتشر شده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان با بیان اینکه این فراخوان به ترانه‌‌های فارسی، گیلکی و تالشی اختصاص دارد و شاعران و ترانه‌سرایان می‌توانند ترانه و تصنیف‌های خود را برای تولید آثار ۱ در اختیار حوزه هنری گیلان قرار دهند اظهار کرد: انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، پیامبر و ائمه معصومین، دفاع مقدس و مدافعین حرم، مشاهیر و بزرگان گیلان، ظلم‌ستیزی و مبارزه با بیدادگری، آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، کودکان کار و …) اخلاق و خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، توانخواهان و… موضوعاتی است که شاعران می‌توانند در این زمینه طبع‌آزمایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه آثار منتخب برای تولید موسیقی قیمت‌گذاری و خریداری می‌شود گفت: علاقمندان می توانند تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری آثار خود را به نشانی info@artguilan.ir ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۴-۳۳۳۴۵۵۷۱ داخلی ۲۲۰ تماس بگیرند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه