استاندار گیلان:

سهم اراضی گیلان از سد سفیدرود مشخص شود

استاندار گیلان گفت: جهاد کشاورزی، شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب سهم اراضی کشاورزی ۲۳۸ هکتاری گیلان از سد سفیدرود را مشخص کنند که چه میزان از این آب به روش‌های سنتی، حفر چاه و انتقال آب به مزارع تأمین می‌شود.

سهم اراضی گیلان از سد سفیدرود مشخص شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان در خصوص مشکلات استان در تأمین آب زراعی اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده در حوزه کم‌آبی نگرانی‌هایی وجود دارد که در این راستا وزارت نیرو نیز در پرداخت حقابه استان گیلان مساعدت لازم را داشته باشد و شرکت آب منطقه‌ای نیز این موارد را به طور جد پیگیری نماید تا نیاز استان تأمین شود.

وی در ادامه افزود: برای تأمین آب موردنیاز متولیان باید شبکه‌ها و کانال‌های آبی را لایروبی و بازسازی کرده و اعتبار موردنیاز بازسازی دائمی سردهنه ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

سهم اراضی کشاورزی گیلان از سد سفیدرود مشخص شود

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی باید مصرف بهینه آب را به‌صورت فنی درجه‌بندی نماید، تصریح کرد: جهاد کشاورزی، شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب سهم اراضی کشاورزی ۲۳۸ هکتاری گیلان از سد سفیدرود را مشخص کنند که چه میزان از این آب به روش‌های سنتی، حفر چاه و انتقال آب به مزارع تأمین می‌شود و در خصوص شخم زمستانه اطلاع‌رسانی لازم برای کشاورزان انجام شود، همچنین جهاد کشاورزی مسائل تخصصی را دسته‌بندی، اطلاع‌رسانی و مصرف بهینه آب را به‌صورت فنی درجه‌بندی کند.

عباسی با بیان اینکه امسال باید زیرساخت‌های لازم مهیا و از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در مناطق برای تأمین آب بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید برای داشتن سال زراعی خوب در آینده برنامه‌ریزی نماییم و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه بهره لازم را ببریم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه