فرمانده انتظامی املش خبر داد:

کشف اشیای عتیقه دوره ساسانی در املش

فرمانده انتظامی املش از کشف دو دستگاه فلزیاب و دو شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان در این شهرستان خبر داد.

کشف اشیای عتیقه دوره ساسانی در املش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» شریف رحیمی امروز با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم به‌ویژه قاچاق میراث‌فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو نفر در امر قاچاق اشیای عتیقه در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان املش، پیگیری موضوع در دستور پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات نامحسوس و شناسایی مخفیگاه متهمان به آدرس محل موردنظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از کشف دو عدد ظرف سفالی عتیقه، دو دستگاه فلزیاب و متعلقات آن و تعدادی وسایل حفاری در بازرسی از این مکان با همکاری میراث‌فرهنگی و هماهنگی قضائی خبر داد و با اعلام اینکه در این راستا متهمان ۳۴ و ۳۶ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان، قدمت اشیای عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان و ارزش آنها در دست بررسی است.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

انتهای خبر/

منبع: پلیس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه