فرمانده انتظامی استان گیلان مطرح کرد:

کشف ۲۹۸ قلم شیء عتیقه در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۲۹۸ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر در شهرستان رشت خبر داد.

کشف ۲۹۸ قلم شیء عتیقه در رشت

به گزارش هشت‌دی سردار عزیزالله ملکی امروز در شورای فرماندهی رشت با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه افزود: مأموران پاسگاه انتظامی لاکان شهرستان رشت با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس صورت‌گرفته از وجود اشیای عتیقه داخل یکی از منازل این منطقه مطلع شده و با هماهنگی قضائی به نشانی این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازرسی از منزل موردنظر، ۱۱ عدد سکه نقره، ۴ عدد سکه طلا، ۲ عدد سکه نقره خرد شده، ۲ عدد انگشتر طلا، ۱۰ عدد گوشواره طلا، یک عدد دکمه طلا، ۲ عدد نگین گردنبند طلا، ۲ عدد نگین فیروزه انگشتر، ۲ عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد آویز خمره‌ای، ۵ عدد سکه مسی، ۳ عدد سرنیزه، یک جام مسی، ۱۲۲ عدد سنگ تزئینی، یک عدد گردنبند برنجی، ۱۰۲ عدد مهره زینتی، ۲۵ عدد شی فلزی و برنجی و یک عدد مهره آهنی کشف شد.

سردار ملکی از دستگیری متهم ۴۱ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: طبق نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی قدمت اشیای کشف شده مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر بوده و ارزش تقریبی آنها ۵۷ میلیارد ریال است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای خبر/

منبع: پلیس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه