دعوت استاندار از رئیس‌جمهوری داغستان برای سفر به گیلان

استاندار گیلان از رئیس‌جمهوری داغستان روسیه برای سفر به استان گیلان و بازدید از ظرفیت‌های این استان دعوت کرد.

دعوت استاندار از رئیس‌جمهوری داغستان برای سفر به گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی امروز در تماس تصویری با رئیس‌جمهوری داغستان با قدردانی از استقبال کم‌نظیر مسئولان کشور روسیه و داغستان از هیئت اقتصادی گیلان اظهار کرد: مسئولان داغستان به‌محض ورود از هیئت اقتصادی و سیاسی گیلان به گرمی و با صمیمت مثال‌زدنی استقبال کردند.

وی با اشاره به نشست‌های مشترک با سران داغستان و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک افزود: جلسات و نشست‌های مشترک اثرگذاری بین هیئت اقتصادی و سیاسی گیلان و داغستان برگزار شد.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید از بندر ماخاچ قلعه و موزه ملی داغستان بیان کرد: سفر به داغستان دستاوردها و نتایج فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خوبی به همراه داشت.

عباسی از تشکیل کارگروه ویژه با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد و اضافه کرد: این کارگروه متشکل جهاد کشاورزی، صمت و اتاق بازرگانی در راستای تقویت توسعه روابط تجاری و اقتصادی گیلان و داغستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه اقتصادی گیلان و داغستان هر دو هفته یکبار به‌صورت ارتباط تصویری با حضور اعضای دو طرف جلسه خواهند داشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه سطح روابط این استان با داغستان عمیق و گسترده می‌شود، گفت: حرکت دو طرف در چارچوب تحقق اقتصاد دریامحور بر اساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری پیش می‌رود.

عباسی به بیان اینکه روند مذاکرات و نشست‌های مسئولان گیلان و داغستان مثبت و امیدبخش بوده است، اضافه کرد: هر دو طرف تمایل خوبی برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی از خود نشان می‌دهند.

وی با دعوت از رئیس‌جمهوری داغستان به گیلان تصریح کرد: سران داغستان اردیبهشت‌ماه برای امضای توافق‌نامه‌ها به گیلان و بندر کاسپین حضور پیدا کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و معنوی ایران و داغستان بیان کرد: مردم داغستان مردمانی متعهد، مسلمان و بامحبت هستند و در این زمینه اشتراک معنایی داریم.

تقویت ارتباط گیلان و داغستان، نتایج مثبت خواهد داشت

سرگئی ملیکوف رئیس‌جمهوری داغستان که در یک همایش سیاسی مهم در مسکو شرکت کرده بود، در تماس تصویری با استاندار گیلان ضمن عذرخواهی از تداخل پیش‌آمده، اظهار کرد: به دلیل حضور و شرکت در همایش سیاسی مهم در مسکو هستم و از اینکه نتوانستم به‌صورت حضوری با شما ملاقات داشته باشم عذرخواهی می‌کنم.

وی با تأکید بر تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران اسلامی و گیلان افزود: برگزاری نشست‌های مشترک و مستمر و حضور چندین‌باره در داغستان و تقویت ارتباط مسئولان دو طرف نتایج مثبت خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری داغستان با دعوت از استاندار گیلان در فصل بهار آینده در راستای تحکیم روابط همکاری دو طرف بیان کرد: برای امضای موافقت‌نامه‌ها و توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری گیلان و داغستان بهار آینده به این کشور سفر کنید.

ملیکوف با تأکید بر پذیرش دعوت سران داغستان از سوی استاندار و هیئت اقتصادی گیلان تصریح کرد: انتظار داریم با حضور در سفر آینده از مجموعه‌های بزرگ صنعتی، اماکن تاریخی و فرهنگی داغستان بازدید کنید.

وی با اشاره به روابط حسنه و صمیمی ایران با روسیه در بخش‌های مختلف افزود: جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها ثابت کرده که شریک اقتصادی مطمئنی با روسیه است.

نماینده عالی دولت در گیلان در آخرین روز سفر خود در صدر یک هیئت اقتصادی به روسیه؛ با عبدالمسلم عبدالمسلم اف، نخست‌وزیر جمهوری داغستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

عباسی در این دیدار با نخست‌وزیر جمهوری داغستان روسیه، توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان گیلان با داغستان را منشأ تحولات مطلوب برشمرد.

نخست‌وزیر جمهوری داغستان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: تحکیم روابط ایران و روسیه به‌صورت جدی در استان‌ها و جمهوری‌های کشور روسیه دنبال می‌شود.

انتهای خبر/

منبع: استانداری گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه