کارشناس مسائل منطقه‌ای:

انصارالله به بازوی بازدارندگی در منطقه تبدیل شده است

کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه انصارالله یمن به بازوی بازدارنده منطقه تبدیل شدند، گفت: تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.

انصارالله به بازوی بازدارندگی در منطقه تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حسن هانی‌زاده در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر ارتش و انصارالله یمن در تحولات منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در تغییر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی مؤثر است حضور فعال محور مقاومت و مؤلفه مهمی به نام ارتش و انصارالله یمن است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی این دو نهاد در جنگ ۸ساله با عربستان نشان داد این دو نیرو با برخورداری از تجربه جنگ و تولید سلاح بومی نقش تأثیرگذاری در تحولات منطقه خواهد داشت، تصریح کرد: در طول ۸ سال جنگ با عربستان، انصارالله و ارتش یمن به توانمندی بالایی در زمینه بازدارندگی دست پیدا کردند و امروز به‌عنوان یک قدرت مهم در تغییر معادلات منطقه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند.

کارشناس مسائل منطقه‌ای با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی یمن موجب تسلط کامل انصارالله و ارتش این کشور بر تنگه باب المندب است، تصریح کرد: تنگه باب المندب یکی از تأثیرگذارترین معابر آبی در منطقه است که یمن به آن تسلط کامل دارد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه در طول ۲ ماه گذشته جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، منجر به شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر و نابودی زیرساخت‌های این منطقه شده است، تصریح کرد: ارتش و انصارالله یمن در حمایت از مردم غزه به نقش‌آفرینی در محور مقاومت پرداخته و اعلام کردند که هر کشتی از باب المندب عبور کند توقیف خواهد شد و چهار کشتی صهیونیستی توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یمن یک اقدام بازدارنده بود، خاطرنشان کرد: فشار انصارالله یمن بر آمریکا و رژیم صهیونیستی شرایط را به نفع غزه تمام خواهد کرد، تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب که چندین دریا را به هم مرتبت می‌کند، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه