رئیس‌کل دادگستری گیلان:

ثبت معاملات واحدهای مشاور املاک در سامانه وزارت راه و شهرسازی الزامی است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه واحدهای مشاور املاکی که پس از اخطار ۱۰روزه هنوز فاقد پروانه باشند مهروموم می‌شوند، گفت: واحدهایی که پروانه صنفی را کسب کرده‌اند نیز اگر معاملات خود را در سامانه مذکور ثبت نکنند از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ثبت معاملات واحدهای مشاور املاک در سامانه وزارت راه و شهرسازی الزامی است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات استان گیلان، با اشاره به اقدامات قوه قضائیه پیرامون ساماندهی قراردادهای مشاوران املاک، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده میزان قابل‌توجهی از پرونده‌های حقوقی ناشی از قراردادهای مشاوران املاک است و بر این‌ اساس اقدامات پیشگیرانه در ساماندهی این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

 وی با تأکید بر نظارت بر اماکن فاقد پروانه صنفی، گفت: در راستای ساماندهی مشاوران املاک و جلوگیری از اخلال در معاملات منعقدشده واحدهای مشاور املاکی که پس از اخطار ۱۰روزه هنوز فاقد پروانه باشند مهروموم می‌شوند.

 رئیس‌کل دادگستری گیلان همچنین از دادستان‌های استان خواست بر واحدهای فاقد پروانه نظارت داشته باشند و تأکید کرد: مشاوران املاکی که پروانه صنفی کسب کرده‌اند نیز باید به سامانه معاملات وزارت راه و شهرسازی متصل شوند.

 حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در پایان تصریح کرد: اماکنی که پروانه صنفی را کسب کرده‌اند اگر معاملات خود را در سامانه مذکور ثبت نکنند از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه