فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد:

دستگیری سارقان ۴۰ میلیاردی در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی منازل شهرستان رشت با هشت فقره سرقت و کشف ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی خبر داد.

دستگیری سارقان ۴۰ میلیاردی در رشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  سردار عزیزاله ملکی همکاری همه‌جانبه و به‌موقع مردم با مجموعه انتظامی را از جمله عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار کرد: پلیس با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به‌صورت شبانه‌روزی برای تأمین امنیت تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از منازل سطح شهرستان رشت طی ماه‌های اخیر، بلافاصله بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از بررسی صحنه‌های وقوع جرم و پیگیری سرنخ‌های به‌دست‌آمده، رد یک باند پنج‌نفره سارقان در این پرونده‌ها به دست آمد، تصریح کرد: با اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت‌های صورت‌گرفته این افراد شناسایی و دستگیر و دو دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ آنها توقیف شد.

سردار ملکی از اعتراف این افراد به هشت فقره سرقت از منازل در شهرستان رشت خبر داد و با اشاره به اینکه از سارقان ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی از قبیل یک کیلو و ۸۰۰ گرم زیورآلات از جنس طلا و نقره، هفت عدد ساعت، یک دستگاه دوربین، پنج عدد ادکلن، ۲۰۰ میلیون ریال لباس و ۱۲۱ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری کشف شد، گفت: سارقان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

 این مقام ارشد انتظامی در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی را مهم‌ترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان و خاطرنشان کرد: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

انتهای پیام/

منبع:  پلیس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه