مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

بهره‌مندی ۲۳۹ مددجو از خدمات سربازی کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۹ نفر از فرزندان مددجویان واجد شرایط کمیته امداد از معافیت، انتقال محل و کاهش تعرفه خدمت سربازی برخوردار شدند.

بهره‌مندی ۲۳۹ مددجو از خدمات سربازی کمیته امداد گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح معافیت سربازی برای مددجویان، اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۸۲ در کمیته امداد اجرایی شده و از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۹ مددجوی گیلانی از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت این طرح، تصریح کرد: خدمت معافیت سربازی برای یکی از فرزندان ذکور سالم ۱۸ تا ۲۷ سال مددجویانی که به دلیل فوت سرپرست، طلاق یا دارابودن سه خواهر، تحت حمایت قرار گرفته‌اند، اجرا می‌گردد و هدف از اجرای این طرح کمک به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: علاوه بر این خدمت، طی سال جاری تاکنون تعداد ۸۸ نفر برای انجام خدمت مقدس سربازی به محل سکونت خود منتقل شده و همچنین ۹۲ نفر از خدمت کاهش تعرفه برخوردار گردیدند.

اهرابی با اشاره به نحوه درخواست برخورداری از این خدمات، گفت: افراد واجد شرایط می‌بایست با مراجعه به سامانه هوشمند امداد (سها)، درخواست خود را ثبت نموده تا پس از انجام مراحل اداری، معرفی‌نامه مربوطه برای آنان صادر گردد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه افرادی که از معافیت سربازی برخوردار می‌شوند، در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند به‌منظور بهره‌مندی از خدمات مختلف خودکفایی و توانمندسازی از جمله آموزش مهارت، کاریابی، هدایت یا راهبری شغلی به حوزه اشتغال و خودکفایی اداره مربوطه تحت حمایت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه