هشت‌دی گزارش می‌دهد:

باد گرم نفس جنگل‌های گیلان را گرفت + فیلم

وزش باد گرم که از ۳ روز گذشته در گیلان آغاز شده است در شب گذشته با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد تا بخشی از عرصه‌های طبیعی گیلان همچنان در آتش بسوزد.

باد گرم نفس جنگل‌های گیلان را گرفت + فیلم

به گزارش هشت‌دی وزش باد گرم که از ۳ روز گذشته در گیلان آغاز شده است در شب گذشته شدت بیشتری ادامه پیدا کرد تا بخشی از عرصه‌های طبیعی گیلان همچنان در آتش بسوزد.

 در پی تداوم وزش باد گرم در سه روز اخیر آتش عرصه‌های طبیعی در مناطق جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آستارا، رودبار، رشت، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، املش، آستانه‌اشرفیه، تالش، فومن، لنگرود، ماسال، لاهیجان و صومعه‌سرا را درگیر کرد، این در حالی است که آتش در بخش زیادی از این عرصه‌ها با تلاش نیروهای منابع طبیعی، دستگاه‌های امدادی، نیروهای بسیج و سپاه و نیروهای مردمی مهار شده اما به دلیل تداوم وزش تلاش برای اطفای کامل ادامه دارد.

 

 به گفته سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان طبق آخرین بررسی‌ها تاکنون حدود ۸۰ هکتار از اراضی طبیعی گیلان دچار حریق شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در رابطه با آخرین وضعیت مهار آتش در عرصه‌های طبیعی گیلان گفت: به جز شهرستان تالش، آتش در سایر نقاط جنگلی استان مهار شده است؛ اما آتش‌سوزی در چند نقطه از عرصه‌های جنگلی شهرستان تالش به دلیل وزش شدید باد ادامه دارد.

 این در حالی است که به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان با شمالی شدن جریانات هوا و ورود سامانه بارشی، دمای هوا از عصر امروز تا فردا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

 محمد دادرس در این رابطه گفت: این سامانه بارشی ۲۴ ساعت در گیلان مستقر است و عصر فردا از استان خارج می‌شود.

 گفته می‌شود به دستور استاندار گیلان مرخصی تمامی فرمانداران در چند روز گذشته لغو و به آنان دستور داده شده و در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه