کارشناس هواشناسی خبر داد:

وزش باد گرم در مناطق مختلف گیلان

 کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد گرم در مناطق مختلف استان، گفت: مردم از تردد و استقرار در محدوده درختان و سازه‌های موقتی و از روشن‌کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رهاکردن آن در طبیعت خودداری کنند.

وزش باد گرم در مناطق مختلف گیلان

به گزارش هشت‌دی  رضا باقری با اشاره به وزش باد گرم در گیلان، گفت: با تقویت جریانات جنوبی از امروز شاهد وزش باد گرم در مناطق مختلف استان خواهیم بود و وزش باد گرم پائیزی تا فردا (دوشنبه) در مناطق مختلف گیلان ادامه دارد.

وی افزود: وزش باد گرم طی این مدت در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد و در برخی از مناطق می‌تواند قابل توجه باشد.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم طی این ۲ روز اضافه کرد: افزایش دمای هوا به طور متوسط پنج تا هشت درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان از پیامد این وزش باد گرم است.

باقری با ارائه توصیه‌هایی برای پیشگیری از حوادث باد گرم از مردم خواست تا از تردد و استقرار در محدوده درختان و سازه‌های موقتی و از روشن‌کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رهاکردن آن در طبیعت خودداری کنند.

 کارشناس هواشناسی گیلان تصریح کرد: ماسوله صبح امروز با ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سیاهکل نیز با ۲۹ درجه سلسیوس طی ۲۴ ساعت گذشته گرم‌ترین مناطق استان بودند.

 وی اظهار کرد: همچنین بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر فردا شاهد جریانات شمالی خواهیم بود که براین‌اساس به‌تدریج سامانه سرد وارد استان گیلان می‌شود و تا اواخر هفته با شدت و ضعف فعالیت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است؛ اما از دوشنبه به بعد مواج خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه