رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

تفکر بسیجی جامعه‌ را متحول می‌کند

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، گفت: تفکر بسیجی نه‌تنها فرد، بلکه جامعه‌ای را می‌تواند متحول کند، بنابراین اگر تفکر بسیجی با مؤلفه‌هایی چون صبر، ایثار، اخلاص و استقامت در جامعه حاکم باشد، جامعه روزبه‌روز پویاتر و پیشرفته‌تر می‌گردد.

تفکر بسیجی جامعه‌ را متحول می‌کند

 مهدی پارسا در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به ماهیت و تفکر بسیج، اظهار کرد: بسیج گوشه‌ای از حیات معنوی است که توسط امام خمینی (ره) به‌عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و پایه‌گذار مکتب تفکر بسیجی طنین‌انداز شد و امروز به‌عنوان پشتوانه گرانبهای ایران اسلامی در دنیا معرفی می‌شود.

 وی به ابعاد بسیج به‌عنوان ابتکار عمل امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بسیج در کوتاه‌ترین مدت توانست منشأ تحولات بزرگی در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… شود و همچون برگ زرینی است که ایران اسلامی را در برهه‌های مختلف دشمنی‌ها و توطئه‌ها از گردنه‌های تاریخی عبور داده است.

 رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: تفکر بسیجی نه‌تنها فرد، بلکه جامعه‌ای را می‌تواند متحول کند، بنابراین اگر تفکر بسیجی با مؤلفه‌هایی چون صبر، ایثار، اخلاص و استقامت در جامعه حاکم باشد، جامعه روزبه‌روز پویاتر و پیشرفته‌تر می‌گردد ازاین‌رو، وقتی به توفیقات فرزندان برومند این سرزمین و اخلاص مثال‌زدنی آنان بیندیشیم، می‌بینیم که بسیج در عرصه‌های مختلف امنیتی، علمی، فناوری، سازندگی، تکنولوژی و… نقش‌آفرینی کرده و نقش بسیجیان در ثبت افتخارات و پیشرفت‌های ایران اسلامی غیرقابل‌انکار است.

 پارسا با بیان اینکه تفکر بسیجی عصاره ایمان و عمل صالح فرزندان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، گفت: اگر تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف ورود کند، می‌تواند منشأ خیر باشد؛ یعنی همان‌طور که تفکر بسیجی، ایران اسلامی را در مواجهه با دشمن بیرونی پیروز کرده است، همان تفکر برای سلامت و صلابت جامعه اسلامی به‌طورقطع می‌تواند در مبارزه با فساد نیز موفق گردد و سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «اگر تفکر بسیجی در کشوری حاکم شود، چشم طمع جهان‌خواران از آن کشور قطع خواهد شد.» گواه این مهم است.

 وی ادامه داد: تفکر بسیجی در راستای تحرک و پویایی جامعه تفکری بی‌بدیل است؛ لذا امیدآفرینی همراه با مطالبه‌گری و ارائه راهکار از موضوعات مهمی است که امروز در رأس اهداف بسیجیان به‌ویژه افسران جنگ نرم یعنی خبرنگاران بسیجی قرار دارد که با نگاه ژرف و عمیق خود به مسائل و مطالبات، راه را بر بدخواهان و زیاده‌خواهان بر می‌بندد.

 رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اظهار کرد: تفکر بسیجی روحیه و سبکی متأثر از نظام فکری ایرانی‌اسلامی متکی به آموزه‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) زیر سایه ولایت است که علاوه بر نقش‌آفرینی در مرز جغرافیایی ایران در گستره‌ای وسیع‌تر از مرزهای جغرافیای ایران اسلامی نیز نقش‌آفرین بوده و با صدور تفکر ناب بسیجی به جوامع این تفکر بی‌نظیر را جهانی کرده است؛ لذا باید گفت بسیج بیش از آنکه دارای سازمان رزمی مشخص باشد دارای یک فرهنگ و تفکر است و بر اساس بصیرت و ایمان عمل می‌کند؛ ازاین‌رو مستحکم و پایدار است.

بسیجی نیرویی متخصص و علم‌گرا است

 پارسا با بیان اینکه بسیجی نیرویی متخصص و علم‌گرا است، گفت: تفکر بسیج که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل اسلام دارد به پشتوانه ایمان، احساس مسئولیت و بصیرت بر موانع غلبه کرده و در مسیر سازندگی و دستاوردهای ارزشمند علمی، معنوی، اخلاقی و توفیقات غیرقابل‌انکاری داشته است.

بسیج موتور محرک رشد و پیشرفت ایران اسلامی است

 وی افزود: دشمنی دشمنان و صحنه کارزار حق و باطل، حقیقت گسترش روحیه بسیجی را یادآور می‌کند چرا که بسیج امروز موتور محرک رشد و پیشرفت ایران اسلامی و برهم‌زننده توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف نرم و سخت است؛ لذا دشمن در برابر این عزت و عظمت چاره‌ای جز سیاه‌نمایی و ایجاد شبهه ندارد درصورتی‌که بسیجی نیرویی شاد و پرامید است چرا که از زشتی‌ها پرهیز کرده و در مسیر حق و حقیقت گام برمی‌دارد.

 رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در پایان خاطرنشان کرد: بسیجی می‌تواند در ارتباط با مردم، قدرت جذب بسیار بالایی داشته باشد ازاین‌جهت است که قدرت مردمی‌بودن بسیج، دشمن را به ستوه آورده و چاره‌ای جز دشمنی و سیاه‌نمایی در برابر این مکتب بزرگ فکری ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه