مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در گفتگو با هشت‌دی:

پرستار باید صبور و با وجدان باشد

مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با بیان اینکه پرستار باید صبور و با وجدان باشد، گفت: روزهایی که موفق شدیم بحران جهانی کرونا را شکست دهیم بسیار شیرین و خاطره انگیز بود.

پرستار باید صبور و با وجدان باشد

«صدیقه عبداللهی» پرستار نمونه کشوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در گفتگو با هشت‌دی، با بیان اینکه از سال ۷۲ وارد حرفه پرستاری شده است اظهار کرد: حدود ۲۹ سال در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش، بالین و ستادی خدمت کردم و الان نیز در بخش بالین مرکز درمانی رازی رشت مشغول به فعالیت هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه رضایت شغلی امری نسبی است، افزود: وقتی به یک همنوع خدمت می‌کنم و خنده بر لبانش می‌آید طبعاً احساس رضایت درونی دارم یا هنگامی که بیمار برایمان دعا می‌کند احساس رضایتمندی می‌کنم اما اگر کارهایمان به گونه‌ای باشد که برای دیگران مفید نباشد احساس دلسردی می‌کنم.

مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با اشاره به اینکه در نوجوانی به شغل مهندسی عمران علاقمند بودم، افزود: خانواده‌ام موافق این رشته نبودند و آن را مناسب خانواده نمی‌دانستند لذا من هم دنبال آن نرفتم البته الان از شغلم راضی‌ام و پرستاری را دوست دارم.

عبداللهی با اشاره به ویژگی‌های یک پرستار خوب و موفق، تصریح کرد: پرستار خوب اول از همه باید مردم را دوست داشته باشد و درک‌شان کند و بتواند ارتباط خوبی با آنها برقرار کند؛ همچنین پرستار باید مهربان، مردم‌دوست و صبور و شکیبا باشد زیرا کار ما بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و فرد باید صبورانه با صداقت و با وجدان کار کند.

وی با بیان اینکه دنیای پرستاری به قبل و بعد از کرونا تقسیم شده است، افزود: بعد از کرونا، دید مردم نسبت به شغل ما تغییر کرده و بهتر شده است و رفتار مناسب‌تری با کادر درمان و پرستاران دارند.

سختی‌های شغل پرستاری برای مردم ملموس نیست

این پرستار با سابقه کشور با بیان اینکه سختی‌های شغل پرستاری برای مردم ملموس نیست، عنوان کرد: وقتی فردی در یک خانواده بیمار می‌شود تمام اعضای خانواده افسرده و کسل و مضطرب هستند حال تصور کنید یک پرستار در طول روز با چند بیمار سر و کار دارد؟ مردم باید بدانند که یک پرستار، ممکن است مادر نیز باشد و در خانه مسئولیت‌هایی دارد حتی به یاد دارم یکی از همکارانم با وجود مریضی و سرم به دست سر کار آمد و مشغول خدمت شد لذا مردم باید ما را بیشتر درک کنند و مهربان تر باشند.

پرستاری بازار اشتغال خوبی دارد اما پرداختی‌ها کم است

عبداللهی با بیان اینکه پرستاری بازار اشتغال خوبی دارد اما میزان پرداختی‌های آن بسیار کم و با توجه به حجم کار پرستاران خجالت‌آور است، ادامه داد: این حقوق‌ها جبران زحمات پرستاران را نمی‌کند و بسیار اندک است و با پرداختی در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات نیز قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه سختی شغل باید به طور واقعی به پرستاران تعلق گیرد، تصریح کرد: برخی از همواران ما ناچارند در سه مرکز کار کنند تا از عهده هزینه‌های زندگی خود بربیایند لذا معتقدم حقوق و مزایای مادی رشته ما نسبت به میزان خدمت و سختی کار بسیار کم است.

شکست کرونا شیرین‌ترین خاطره کاری‌ام است

این پرستار گیلانی با بیان اینکه خاطره شیرین من از این شغل همان لبخند رضایت بیمار است، گفت: وقتی احساس کردم کرونا تمام شده و موفق شدیم این بحران جهانی را شکست دهیم، بسیار شیرین و خاطره انگیز بود و آن روزها همه خندان و خوشحال بودند.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) به همه پرستاران، خاطرنشان کرد: به همه همکارانم در بیمارستان رازی رشت خسته نباشید می‌گویم زیرا آنها قهرمانان وطن و لایق بهترین‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه