رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

رایحه مهربانی پرستار تسکین‌دهنده آلام بیماران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تلاش شبانه‌روزی پرستارانی که خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند ستودنی است، گفت: رایحه مهربانی پرستار تسکین‌دهنده آلام بیماران است.

رایحه مهربانی پرستار تسکین‌دهنده آلام بیماران است

به گزارش «هشت‌دی» محمدتقی آشوبی با صدور پیامی فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز ملی پرستار را تبریک گفت و از زحمات پرستاران سپیدپوش استان قدردانی کرد.

در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:

پنجم جمادی‌الاولی (مصادف با ۲۸ آبان ۱۴۰۲) سالروز ولادت بزرگ بانوی اسلام، پیام‌آور عاشورا و اسوه صبر و شکیبایی است که به‌درستی به‌عنوان روز پرستار نام‌گرفته شده است.

پرستاران، یاس‌های سپید باغ معرفت و ایثار هستند تا با رایحه مهربانی و گذشت، فضای دردآلود محیط بیمارستان را عطرآگین کنند.

پرستار، واژه‌ای آسمانی است که در کلام نمی‌گنجد و زبان در وصف آن، قاصر است، چراکه پرستار پیش از اینکه مرهم دردهای جسمانی بیمار باشد، تسکین‌دهنده آلام روحی و روانی اوست. پرستار، همچون فرشته سپیدپوش با تمام خستگی‌های ناشی از شب‌بیداری، صبورانه لبخند بر لب دارد و برای کاهش آلام بیماران تلاش می‌کند.

پرستار، جلوه‌گاه فداکاری، صبر و اسوه نیکوکاری است که همچون باغبانی دلسوز، گل‌های پژمرده و شاخه‌های شکسته را جانی دوباره می‌بخشد و همچون شمعی فروزان، شب‌های تار بیماران دردمند را روشن می‌سازد.

تلاش شبانه‌روزی پرستارانی که خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و جایگاه ارزشمند این عزیزان در تمامی برهه‌های زمانی به‌ویژه در ایام بحرانی، قابل‌تقدیر و ستودنی است. در ایام کرونا نیز پرستاران ایثارگر در سخت‌ترین شرایط و دلهره‌آورترین لحظات در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس دوشادوش پزشکان بر بالین بیماران حاضر شدند و در این ایام جمعی از آنان به بیماری مبتلا شدند و تعدادی نیز به خیل شهدای مدافع سلامت پیوستند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جان‌باختگان پرستار مدافع سلامت، از زحمات شبانه‌روزی پرستاران سپیدپوش به‌ویژه پرستاران پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان که ایثارگرانه در انجام خدمت بی‌منت، پیشقدم هستند، قدردانی می‌نمایم و از خداوند متعال برای همگان، سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت دارم.

محمدتقی آشوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

انتهای پیام/

منبع: دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه