استاندار گیلان:

سند تحول بنیادین کتاب راهنما معلمان باشد

استاندار گیلان با اشاره به لزوم همکاری معلمان در خصوص ترسیم راه درست جهت دستیابی جوانان و نوجوانان به قله‌های سعادت گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید به‌عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد.

سند تحول بنیادین کتاب راهنما معلمان باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «هشت‌دی» اسدالله عباسی امروز در همایش نومعلمان تمدن‌ساز در رشت بر ضرورت توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تأکید و اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید به‌عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری معلمان در خصوص ترسیم راه درست جهت دستیابی جوانان و نوجوانان به قله‌های سعادت، افزود: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم‌وتربیت باید این سند را به‌عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند و باتوجه‌به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی معظم له و فلسفه تعلیم تربیت و راهکارهای در این سند، به تعلیم‌وتربیت بپردازند.

استاندار گیلان تصریح کرد: سند بومی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش برگرفته از آموزه‌های دینی، انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، هویت، فرهنگ و اصالت است.

کشف استعدادهای دانش‌آموزان در فرایند یاددهی و یادگیری

عباسی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: شما نومعلمان در صورت داشتن عشق، حس و انگیزه معلمی در این حرفه موفق خواهید شد در غیر این صورت از همین ابتدا راه خود را تغییر دهید. شما معلمان پاک‌ترین و زلال‌ترین مسیر را آغاز کرده‌اید؛ لذا در این راستا باید استعدادهای دانش‌آموزان را در فرایند یاددهی و یادگیری را کشف نمایید.

وی اضافه کرد: باید در این فرایند به همه مولفه‌های رشد کودک و نوجوان توجه کنید، نیابد تنها به ذهن دانش‌آموزان متمرکز شود. امروز نظام تعلیم‌وتربیت ما شیوه غلطی را در پیش گرفته و به مسائل رشد عاطفی، اخلاقی، اجتماعی، جسمی و حرکتی کمتر توجه می‌شود که در این راستا آموزش‌وپرورش نیازمند تحول است و معلمان نیز باید باتوجه‌به تفاوت‌ها و بهره‌گیری از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به تعلیم‌وتربیت آینده‌سازان کشور بپردازند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به شیوه انتخاب معلمان بر اساس شایسته‌سالاری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یک ثروت هستند و معلمان باید امانت‌دار آن‌ها باشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه